OC w Polins, Gefion – kłopoty z pseudo ubezpieczycielem

Odpowiadamy na zapytanie naszego czytelnika, który ma problem z firmą Gefion.

Publikacja: 07.03.2019 15:23

OC w Polins, Gefion – kłopoty z pseudo ubezpieczycielem

Foto: Adobe Stock

Warto sprawdzić: Gefion się doigrał. Koniec problemów z ubezpieczycielem

Jeden z naszych czytelników przysłał do nas zapytanie odnośnie firmy Polins i Gefion, na które zdecydowaliśmy się odpowiedzieć. Poniżej treść zapytania z zachowaniem oryginalnej pisowni:

Chciałbym nawiązać do bulwersującego tematu „pseudo ubezpieczyciela” – firmy Polins (reprezentant duńskiego Gefion Insurance A/S), która pomimo wielu monitów przeciąga likwidację szkody w nieskończoność. Sam jestem ofiarą tego ubezpieczyciela i po trzech miesiącach nie mam nawet wyceny.

Ostatni kontakt z TU był poprzez rzeczoznawcę w dniu 21 listopada 2018 r., prawie miesiąc od zgłoszenia szkody (27 października 2018 r.). Niestety patrząc na fora jestem wręcz przerażony, gdyż mój przypadek nie jest odosobniony i ludzie czekają długimi miesiącami na likwidację szkody przez Gefion (a właściwie Crawford, który jest likwidatorem), a instytucje które powinny kontrolować przestrzeganie prawa w Polsce zajmują stanowisko: „Osoby poszkodowane w ramach OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, które nie mogą wyegzekwować od Gefionu należnych im świadczeń, nie mogą niestety liczyć na wsparcie ze strony UFG. Powodem jest zamknięty katalog zdarzeń, w odniesieniu do których UFG jest zobowiązany do udzielenia pomocy” (stanowisko Komisji Nadzoru Finansowego).

W takim razie zasadnicze pytanie: kto odpowiada za szkodę na moim pojeździe (sprawca uderzył przed przejściem dla pieszych w tył mojego auta)? Człowiek płaci OC a w obecnej sytuacji pozostaje mi chyba założyć sprawę cywilną pani, która zrobiła interes życia i kupiła OC za pół ceny w firmie „krzak”, mającej ustawy za nic? – pyta czytelnik.

Warto sprawdzić: Gdy sprawca wypadku nie ma OC

Odszkodowanie z komunikacyjnego ubezpieczenia OC musi być wypłacone w ciągu 30 dni od złożenia przez poszkodowanego zawiadomienia o wypadku. Jeśli wyjaśnienie okoliczności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności lub wysokości odszkodowania jest w tym terminie niemożliwe, odszkodowanie wypłaca się w ciągu 14 dni od wyjaśnienia tych okoliczności.

Oddział duńskiego ubezpieczyciela Gefion Insurance A/S od dawna jest przedmiotem skarg spowodowanych problemami z terminowym wypłacaniem odszkodowań osobom poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych. Przedstawicielem Gefiona w Polsce jest Polins sp. z o.o., a szkody likwiduje firma Crawford Polska sp. z o.o., co dla poszkodowanych rodzi problemy, do kogo zwracać się z roszczeniami oraz reklamacjami. W przypadku problemów z Gefionem reklamację należy składać do firmy Crawford Polska sp. z o.o. Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez Komisję Nadzoru Finansowego, to ona jest przedstawicielem Gefion Insurance do spraw roszczeń w Polsce.

Jeśli nie uda się załatwić sprawy polubownie, można wystąpić na drogę sądową. pozew należy kierować wobec firmy Gefion Insurance (dla celów procesowych podając adres zagraniczny), ale można go dostarczyć na adres jej przedstawiciela do spraw roszczeń w Polsce, czyli Crawford Polska sp. z o.o.

Sprawą Gefiona zajął się też rzecznik finansowy, który poinformował KNF o problemach. Nadzór ma jednak ręce związane przepisami i w przypadku zagranicznych podmiotów może jedynie wystąpić do nadzoru państwa, w którym zarejestrowana jest firma. Do rzecznika można także składać wnioski o wszczęcie postępowania interwencyjnego. Z pierwszych podsumowań spraw zakończonych w 2018 r. wynika, że w pełni pozytywnie dla klienta zostało zakończonych około 64 proc. spraw dotyczących roszczeń z polis OC komunikacyjnego wystawionych przez Gefiona. Jeśli weźmiemy pod uwagę również ugody czy sprawy, w których ubezpieczyciel w części zaspokoił roszczenia poszkodowanych, to ten wskaźnik sięga nawet 80 proc.

Warto sprawdzić: Gefion się doigrał. Koniec problemów z ubezpieczycielem

Jeden z naszych czytelników przysłał do nas zapytanie odnośnie firmy Polins i Gefion, na które zdecydowaliśmy się odpowiedzieć. Poniżej treść zapytania z zachowaniem oryginalnej pisowni:

Pozostało 93% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Inne Polisy
Złe wieści dla kierowców. OC coraz droższe
Inne Polisy
Ceny OC na przekór inflacji. W perspektywie kwartalnej widać jednak podwyżki
Inne Polisy
Kara za brak OC w 2024 roku. Kwota, która mocno zaboli
Inne Polisy
Revolut staruje ze sprzedażą ubezpieczeń komunikacyjncyh
Inne Polisy
OC droższe o 100 proc. Efekt szybkiego przejścia na auta elektryczne