Reklama

Nadal mało programów lojalnościowych dla akcjonariuszy, choć kilka przybyło

Specjalną ofertę dla udziałowców mają: Answear, Atrem, cyber_Folks, Immobile, Neptis, Orlen, PJP Makrum, PZU, Tatry Mountain Resorts i Unimot. To niewiele.

Publikacja: 23.07.2025 05:10

Nadal mało programów lojalnościowych dla akcjonariuszy, choć kilka przybyło

Foto: Bloomberg

W ubiegłym roku udział krajowych inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku głównym GPW wyniósł zaledwie 13 proc. Tym samym ich znaczenie kolejny rok z rzędu zmalało. Ostatnio, niższy udział niż obecnie mieli w 2019 r.

Spadające znaczenie krajowych inwestorów indywidualnych na GPW to przynajmniej częściowo konsekwencja tego, że część emitentów zdaje się w ogóle nie dbać o właściwą komunikację z akcjonariuszami, nie mówiąc już o stosowaniu jakichkolwiek zachęt do kupowania ich papierów. Tymczasem jednym z narzędzi, które mogłoby wiązać inwestorów ze spółką, są programy lojalnościowe. Z naszych wyliczeń wynika, że dziś funkcjonuje ich na rynku publicznym w Polsce około dziesięciu.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek Kapitałowy
Polskie akcje z brzydkiego kaczątka zamieniły się w pięknego łabędzia
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Rynek Kapitałowy
W co inwestować w 2024 roku. Specjaliści polecają
Rynek Kapitałowy
Duże spółki z WIG20 na celowniku inwestorów. Które wybrać?
Rynek Kapitałowy
Branże z GPW, które mogą pozytywnie zaskoczyć po zmianie rządu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Rynek Kapitałowy
W Revolut moża handlować akcjami spółek z Europy od 1 euro
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama