Płatności bezgotówkowe zastępują tradycyjny pieniądz

Rzeczywistość bez gotówki dla wielu ciągle jest pomysłem rodem z science fiction, ale są już kraje, które zbliżają się do takiego stanu. W Szwecji płatności gotówką to tylko nieco ponad 1% wartości wszystkich transakcji, a rząd Danii – począwszy od zaprzestania produkcji nowych pieniędzy w 2016 roku – podejmuje szereg kroków, by obywatele stopniowo całkowicie przeszli na płatności bezgotówkowe. W Chinach z kolei, w 2018 roku już 86% mieszkańców do płatności używało telefonów komórkowych z aplikacjami mobilnymi.

W Polsce zmiany te zachodzą nieco wolniej, ale trend jest podobny. Widać go choćby w wynikach badania „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2019” przeprowadzonego na przełomie września i października 2019 roku przez pracownię Pollster na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości.

Z badania wynika, że już 79% naszych rodaków najchętniej wybiera płatności bezgotówkowe. Najpopularniejsze są transakcje przy pomocy karty płatniczej (66%), lecz rośnie również liczba osób, które w pierwszym rzędzie płacą telefonem albo zegarkiem (7%) lub korzystają z bankowości internetowej (6%).

Przywiązanych go gotówki jest tylko 20% Polaków, a 8% badanych deklaruje, że w ogóle nie korzysta już z papierowych pieniędzy. Co ciekawe, gotówką najczęściej płacą ludzie w wieku 35-54 lata, a nie osoby powyżej 55. roku życia, jak można by stereotypowo zakładać.

Czy wiesz, że…

…aż 90% procent Polaków korzysta z karty płatniczej? Najchętniej płacą nią osoby powyżej 55. roku życia.

Terminal płatniczy to wygoda dla klienta i zysk dla przedsiębiorcy

Płatności bezgotówkowe są szybkie, wygodne i bezpieczne. Znika też problem z wydawaniem reszty i nie trzeba pamiętać, żeby zawsze mieć przy sobie gotówkę. Nic dziwnego więc, że Polacy coraz mocniej przyzwyczajają się do tych form płatności. Gdy na rynek silniej wejdzie dzisiejsza młodzież, wychowana na smartfonach, trend ten jeszcze się umocni. Już dziś dla 23% osób w wieku 18-34 lata najpopularniejszą formą płatności są te dokonywane przy użyciu telefonów.

Popularność płatności bezgotówkowych to jednak wyzwanie dla przedsiębiorców, którzy nie posiadają jeszcze terminali płatniczych w swojej placówce. We wspomnianym badaniu „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2019”, 55% osób korzystających z kart płatniczych przyznaje, że nie zawsze mają przy sobie gotówkę. Brak terminala płatniczego to dla nich spore utrudnienie, które może skutecznie zniechęcić do zakupów. Zwłaszcza jeśli w pobliżu jest konkurencyjny punkt handlowy lub usługowy, który takie urządzenie posiada.

Pomimo tego, część firm – zwłaszcza mniejszych – nie decyduje się na instalację terminala płatniczego. Przedsiębiorcy wahają się i mają wątpliwości, czy płatności bezgotówkowe przełożą się na zauważalny wzrost przychodów ale też obawiają się wysokich kosztów i problemów z obsługą terminali płatniczych. Koszty posiadania terminala płatniczego w firmie nie muszą być duże, a lista korzyści z posiadania urządzenia jest w stanie w całości je zrekompensować. First Data Polcard proponuje przedsiębiorcom indywidualne warunki cenowe, przejrzystą umowę oraz szeroki wybór różnych urządzeń i szkolenie z ich obsługi (sprawdź na: https://www.polcard.pl/rozwiazania-dla-ciebie/terminale-platnicze/).

Program Polska Bezgotówkowa – dla małych i średnich przedsiębiorców

Szansą dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy ciągle nie są przekonani do tego, by zaoferować klientom płatności bezgotówkowe, jest uczestnictwo w Programie Polska Bezgotówkowa. To idealna okazja do tego, aby przekonać się, jak terminal płatniczy sprawdzi się w firmie, a co najważniejsze bez ponoszenia żadnych kosztów związanych z jego instalacją i obsługą.

Czy wiesz, że…

…w ramach Programu Polska Bezgotówkowa przedsiębiorca może przez 12 miesięcy  korzystać nawet z 3 terminali płatniczych całkowicie za darmo?

Więcej informacji na temat Polski Bezgotówkowej, w tym szczegółowe warunki przystąpienia do Programu i skorzystania z terminali płatniczych First Data Polcard, można znaleźć na stronie: https://www.polcard.pl/polska-bezgotowkowa/.

Materiał Promocyjny