LINK4 mocno stawia na współpracę z bankami. Taki model dystrybucji się sprawdza?
Współpracujemy z bankami od ponad dekady. Od początku mojej obecności w firmie jestem związany z rozwojem kanałów sprzedaży typu Affinity, czyli dystrybucji polis na przykład przez operatorów sieci komórkowych czy sieci handlowe oraz kanału bancassurance czyli właśnie dystrybucji w sektorze bankowości. Oba te kanały dobrze się rozwijają. Sukcesywnie wprowadzamy nowe modele współpracy. Dziś nasza oferta – głównie ubezpieczeń komunikacyjnych – jest dostępna w czterech bankach; w każdym mamy wypracowany inny model ich sprzedaży. W bieżącym roku planujemy uruchomić sprzedaż jeszcze w dwóch kolejnych bankach, co spowoduje, że nasza oferta OC/AC będzie najczęściej spotykaną w bankach na rodzimym rynku.
Warto sprawdzić: Zabezpieczyć samochód na zimę
Jak w ciągu tych dziesięciu lat z pana perspektywy zmieniała się bankowość i współpraca sektora ubezpieczeń z bankami?
Rynek bankowy bardzo się przez ten czas zmienił. Można zaryzykować tezę, że podejście do produktów ubezpieczeniowych w bankach przeszło nie tylko ewolucję, ale wręcz rewolucję. Współpraca z ubezpieczycielami przybrała zarówno na intensywności, jak i na jakości, a w dobie pandemii dało się zauważyć ze strony banków wyraźnie większe zainteresowanie budowaniem przez nie poszerzonej oferty opierającej się na ubezpieczeniach w modelu Stand Alone. Chodzi o produkty niepowiązane wprost z produktami bankowymi Wejście w życie wielu rekomendacji nadzoru niejako zmusiło banki do sprzedaży produktów bardziej wartościowych, dopasowanych do potrzeb klientów. Chodzi tu głównie o ubezpieczenia komunikacyjne, które są obowiązkowe i powszechne. Kilka lat temu produkty OC/AC były popularne w ofertach banków tylko przy kredytach samochodowych, gdzie ich głównym celem było zabezpieczenie kredytu i dodatkowej marży. W LINK4 specjalizujemy się w produkcie komunikacyjnym. Banki mają duże bazy klientów, o których sporo wiedzą i chcą te dane zmonetyzować, docierając do klientów ze spersonalizowanym produktem. Współpraca z bankami z uwagi na liczbę ich klientów i możliwości konwersji daje nam możliwości dynamicznego wzrostu sprzedaży w tym kanale.