Nie ma ograniczenia liczby przelewów wykonywanych na poczcie – zapewnia Poczta Polska. Ale czasami pracownicy potrafią je wprowadzać.
Nasza czytelniczka, pani Małgorzata postanowiła opłacić bieżące rachunki na poczcie na warszawskiej Pradze Południe. – Czynsz, energię elektryczną i kablówkę – wylicza pani Małgorzata. – Mam uszkodzony laptop i nie mogłam tego załatwić w bankowości internetowej.
Warto sprawdzić: Gdzie najtaniej płacić rachunki
Wybrała pocztę, bo ma ją blisko domu, a do oddziału swojego banku musiałaby podjechać.
W placówce spotkała ją niespodzianka. – Pracownica najpierw miała pretensje, że nie zsumowałam wszystkich faktur za prąd, a potem powiedziała, że mogę opłacić tylko jeden rachunek. Nawet jeśli drugi raz stanę w kolejce, to przelewu ode mnie już nie przyjmą. Usłyszała „Mamy ograniczenia – przyjmujemy po jednym rachunku, bo poczta to nie bank” – opowiada pani Małgorzata.
Poczta Polska nie ogłaszała takich ograniczeń. Czy więc faktycznie je wprowadzono czy to tylko pomysłodawczość urzędniczki?
– W Poczcie Polskiej nie ma ograniczeń dotyczących liczby przyjmowanych wpłat – zapewnia Justyna Siwek, rzecznik operatora. Jej zdaniem sytuacja, jaka spotkała czytelniczkę, „mogła wynikać z nieporozumienia”. – Sprawdzimy opisaną sytuację i przypomnimy pracownicy o zasadach obsługiwania klientów. Proponujemy klientce powtórną wizytę w placówce, możemy zaproponować jej usługę bez kolejki – oferuje Justyna Siwek.
Podkreśla, że Poczta Polska, świadcząc usługi finansowe, podejmuje szereg działań społecznie pożytecznych. – W kooperacji z policją staramy się zapobiegać oszustwom, m.in. na wnuczka. Uczulamy pracowników, aby zwracali szczególną uwagę na nietypowe wpłaty dokonywane przez osoby starsze – mówi pani rzecznik.
Jej zdaniem sprawcy tego typu oszustw są często zatrzymywani dzięki pomocy osób, które mają świadomość tego, że mogą zostać oszukane. W okresie przedświątecznym poczta zapobiegła wielu próbom oszustw – ktoś dokonał dwukrotnej próby wypłaty, ale z uwagi na błąd w nazwisku odbiorcy przekazu nie został on wypłacony. – Istniało podejrzenie podjęcia ponownej próby wypłaty tego przekazu. Dlatego bezzwłocznie rozesłaliśmy do placówek informację o możliwości podjęcia kolejnej próby wypłaty – podaje Justyna Siwek.
Warto sprawdzić: Sposób na tanie konto. Nie dla wszystkich i z ograniczeniami
Mimo prośby o przekazanie liczby realizowanych miesięcznie i rocznie przelewów nie dostaliśmy tych danych. – Ponieważ banki likwidują swoje oddziały, przekazów mamy coraz więcej – usłyszeliśmy od pracownika operatora.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.