Kartę płatniczą można zablokować tylko na chwilę

Z poziomu aplikacji mobilnej klienci mogą sami czasowo zablokować swój płatniczy plastik.

Publikacja: 15.03.2019 15:53

Kartę płatniczą można zablokować tylko na chwilę

Foto: Adobe Stock

Może to być bardzo przydatna funkcja, jeśli np. zostawiamy portfel w szatni na basenie i wolimy się zabezpieczyć. Usługę oferuje już kilka polskich banków.

Możliwość czasowej blokady karty płatniczej z poziomu aplikacji w smartfonie wprowadził ostatnio dla swoich klientów Bank Millennium.

– Usługa dostępna jest w aplikacji mobilnej i pozwala na zablokowanie karty na określony czas. Blokadę karty można włączać i wyłączać w aplikacji dowolną liczbę razy, w każdym momencie – opowiada Agnieszka Kubajek z biura prasowego Banku Millennium.

W ramach usługi klient może zablokować każdy rodzaj karty: debetową, kredytową, przedpłaconą, w tym karty główne i dodatkowe. Tymczasowa blokada karty dotyczy wszystkich transakcji z użyciem karty. Po włączeniu usługi nie można płacić kartą w sklepach i innych punktach usługowych, korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem kartą wirtualną, płacić za zakupy w internecie przez podanie danych karty (numeru, daty ważności, kodu CVV/CVC), nie można też wpłacać i wypłacać pieniędzy z bankomatu oraz wpłatomatu. Aby skorzystać z usługi, wystarczy zalogować się do aplikacji, z ekranu głównego wybrać kartę i potwierdzić blokadę jednym kliknięciem. Czas blokady nie jest ograniczony.

– Kartę można zablokować zarówno na chwilę, jak i do końca jej ważności. Jeżeli klient zapomni o aktywnej blokadzie, przy próbie dokonania transakcji zablokowaną kartą otrzyma esemes lub powiadomienie w aplikacji mobilnej – tłumaczy Agnieszka Kubajek.

Warto sprawdzić: Limit karty kredytowej można przekroczyć nieświadomie

Blokadę można usunąć w aplikacji, korzystając np. z widgeta dostępnego przed zalogowaniem, a następnie dokończyć transakcję. W Banku Millennium tymczasowa blokada karty została udostępniona klientom wraz z najnowszą wersją aplikacji mobilnej 4.32.

Podobną usługę już od prawie dwóch lat oferuje PKO BP.

– Klient może z poziomu telefonu samodzielnie zablokować czasowo kartę, a potem w dowolnym momencie ją odblokować i normalnie z niej korzystać – tłumaczy Iwona Radomska z biura prasowego banku. Z tej funkcji skorzystało już łącznie około 300 tysięcy klientów PKP BP. Podobna usługa jest dostępna też w BGZ BNP Paribas czy Pekao SA.

W aplikacji PeoPay jest możliwa funkcja czasowego zastrzegania kart debetowych. Każdy klient może czasowo zablokować swoją kartę oraz ją w dowolnym momencie odblokować. Dla karty kredytowej opcja czasowej blokady na razie dostępna jest przez Call Center – tłumaczy Anna Markowska z biura prasowego Pekao SA.

Może to być bardzo przydatna funkcja, jeśli np. zostawiamy portfel w szatni na basenie i wolimy się zabezpieczyć. Usługę oferuje już kilka polskich banków.

Możliwość czasowej blokady karty płatniczej z poziomu aplikacji w smartfonie wprowadził ostatnio dla swoich klientów Bank Millennium.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Karty Płatnicze
Kartę bank może wysłać nie tylko zwykłym listem
Karty Płatnicze
Czasem trzeba iść do oddziału banku, by zmienić PIN do karty
Karty Płatnicze
Klient za granicą kartę nie zawsze dostanie. A czasem trzeba za nią dopłacić
Karty Płatnicze
Karta płatnicza częściowo uszkodzona. Bez wymiany się nie obejdzie
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Karty Płatnicze
Uwaga na marże przy płatnościach kartą na wakacjach za granicą
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał