Aktualizacja: 08.12.2024 23:41 Publikacja: 26.11.2018 22:25
Foto: Fotolia
– Takie transakcje są zbierane przez agenta rozliczeniowego i przekazywane do organizacji płatniczych, które następnie przekazują je do banku. Przebieg procesu anulowania transakcji jest m.in. zależny od terminów rozliczania się sklepów z agentami rozliczeniowymi i organizacjami płatniczymi. Ich skrócenie okresu zwrotu środków z perspektywy banku nie jest możliwe –tłumaczą bankowcy. Czasem sklepy, choć nie powinny decydują się na zwrot gotówki.
Pani Anna ma kartę kredytową PKO BP. Pod koniec października zapłaciła nią w sklepie za buty. – Jednak już w domu okazało się, że nie leżą na mnie dobrze, dlatego następnego dnia dokonałam zwrotu – opowiada kobieta. Sklep przyjął obuwie i zapewnił, że wkrótce pieniądze za nie wrócą na konto karty kredytowej. – Minęły dwa dni, a pieniędzy tam nie było, dlatego skontaktowałam się z bankiem –opowiada pani Anna.
W wyjątkowych sytuacjach bank może nam przesłać kartę kredytową czy płatniczą kurierem, zamiast listem zwykłym. Ale czasem za to trzeba zapłacić. Czasem można plastik odebrać w oddziale.
Stale rośnie liczba osób korzystających z bankowości internetowej czy mobilnej. Pozostali nawet z tak drobną sprawą jak zmiana PIN-u karty muszą iść do oddziału.
Choć dziś można korzystać z wirtualnych kart debetowych czy kredytowych, to jednak wiele osób chce mieć w portfelu „plastik”. Nie zawsze banki wyślą go do klientów mieszkających za granicą.
Choć fizycznie karta nie została zniszczona to nie da się przy jej pomocy wypłacić pieniędzy. Dlaczego? Mogło dość do mechanicznego zarysowania bądź innego uszkodzenia paska magnetycznego - mówią bankowcy.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Jeśli nie mamy karty walutowej, to musimy się liczyć z prowizjami płaconymi za transakcje przeprowadzane podczas zagranicznych wakacji.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Cashback i moneyback to dwie usługi, które dostarczają klientom znacznych korzyści. W pierwszym przypadku mogą wypłacać gotówkę w sklepach bez prowizji lub z bardzo niską prowizją, zaś w drugim – liczyć na zwrot części wydatku na zakup kartą.
W wyjątkowych sytuacjach bank może nam przesłać kartę kredytową czy płatniczą kurierem, zamiast listem zwykłym. Ale czasem za to trzeba zapłacić. Czasem można plastik odebrać w oddziale.
Stale rośnie liczba osób korzystających z bankowości internetowej czy mobilnej. Pozostali nawet z tak drobną sprawą jak zmiana PIN-u karty muszą iść do oddziału.
Choć dziś można korzystać z wirtualnych kart debetowych czy kredytowych, to jednak wiele osób chce mieć w portfelu „plastik”. Nie zawsze banki wyślą go do klientów mieszkających za granicą.
Choć fizycznie karta nie została zniszczona to nie da się przy jej pomocy wypłacić pieniędzy. Dlaczego? Mogło dość do mechanicznego zarysowania bądź innego uszkodzenia paska magnetycznego - mówią bankowcy.
Aż 75 proc. Polaków uważa, że dzięki kartom płatniczym może wygodnie podróżować po świecie.
Płatności elektroniczne, podobnie jak bankowość internetowa na stałe weszły do naszego życia. Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega przed przestępcami, którzy chcą wyłudzić dane lub pieniądze.
Jeśli nie mamy karty walutowej, to musimy się liczyć z prowizjami płaconymi za transakcje przeprowadzane podczas zagranicznych wakacji.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas