Powody mogą być różne – m.in. uszkodzona karta czy teraz po wdrożeniu dyrektywy unijnej PSD2 zbyt dużo takich transakcji w ostatnim czasie.
Pani Beata jest klientką Pekao SA. Od wielu miesięcy ma problem przy płatności kartą. – Przy każdej próbie płatności zbliżeniowej transakcja jest odrzucana, a transakcje z użyciem PIN normalnie przechodzą. Co może być tego powodem? – pyta.
Zdaniem Anny Markowskiej z biura prasowego banku taka sytuacja może wynikać z tego, że karta jest uszkodzona albo klient zrezygnował z płatności zbliżeniowych, gdy wnioskował o plastik lub wyłączył takie transakcje już po jego otrzymaniu. – W pierwszym przypadku należy zwrócić się do banku z prośbą o wymianę karty, w drugim – należy uruchomić w banku możliwość dokonywania transakcji zbliżeniowych – tłumaczy Anna Markowska.
Joanna Majer-Skorupa, zastępca rzecznika prasowego w ING Banku Śląskim, zauważa, że powodem odrzucania płatności zbliżeniowych może być sytuacja, w której zbliżeniowość na karcie została wyłączona przez klienta. – Zdarzają się sytuacje, że na rynku są jeszcze stare karty, które nie posiadają antenki do transakcji zbliżeniowych – zauważa Joanna Majer-Skorupa. A Kinga Wojciechowska-Rulka z mBanku dodaje, że może to być przypadek uszkodzenia anteny w karcie albo błędu po stronie terminala.
Warto sprawdzić: Zmiany w bankach to okazja dla oszustów. KNF ostrzega