Reklama
Rozwiń
Reklama

Niektóre banki kserują dowody osobiste klientów. Mają do tego prawo?

Niektóre banki kopiują bądź skanują dowody osobiste klientów. Czy mają do tego prawo? Jak to jest, że inne banki radzą sobie, nie robiąc tego?

Publikacja: 23.12.2021 14:01

Niektóre banki kserują dowody osobiste klientów. Mają do tego prawo?

Foto: Adobe Stock

Pan Robert jest klientem Pekao SA. Ostatnio zmienił dowód osobisty w związku z upływem terminu jego ważności. – Szanuję swoje dane osobowe, dbam o ich bezpieczeństwo. Dlatego mam pytanie: czy bank, chcąc aktualizacji danych – numeru i okresu ważności dokumentu, wynikających z wymiany dowodu – ma podstawę prawną do kserowania mojego dokumentu? – pyta pan Robert.

Zespół prasowy Pekao SA przyznaje, że bank kseruje dowód osobisty i zostawia sobie skan, a wynika to z przepisów bezpieczeństwa obrotu finansowego.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Konta Bankowe
Awaria BLIKa. Wicepremier informuje o możliwym ataku hakerskim
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Konta Bankowe
Najlepsze konta oszczędnościowe. Nawet 8 proc. w skali roku
Konta Bankowe
Banki kuszą promocjami na lokaty
Konta Bankowe
Dane w banku muszą być aktualne
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Konta Bankowe
Nawet za granicą odblokujesz konto
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama