Niektóre banki kserują dowody osobiste klientów. Mają do tego prawo?

Niektóre banki kopiują bądź skanują dowody osobiste klientów. Czy mają do tego prawo? Jak to jest, że inne banki radzą sobie, nie robiąc tego?

Publikacja: 23.12.2021 14:01

Niektóre banki kserują dowody osobiste klientów. Mają do tego prawo?

Foto: Adobe Stock

Pan Robert jest klientem Pekao SA. Ostatnio zmienił dowód osobisty w związku z upływem terminu jego ważności. – Szanuję swoje dane osobowe, dbam o ich bezpieczeństwo. Dlatego mam pytanie: czy bank, chcąc aktualizacji danych – numeru i okresu ważności dokumentu, wynikających z wymiany dowodu – ma podstawę prawną do kserowania mojego dokumentu? – pyta pan Robert.

Zespół prasowy Pekao SA przyznaje, że bank kseruje dowód osobisty i zostawia sobie skan, a wynika to z przepisów bezpieczeństwa obrotu finansowego.

Pozostało 83% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Konta Bankowe
Refundacja skradzionych pieniędzy. Jak działają polskie banki
Konta Bankowe
BLIK łączy siły z Revolutem. Ten sojusz odczują miliony klientów
Konta Bankowe
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Konta Bankowe
Pierwszy bank z 7,2% na koncie oszczędnościowym do 100 tys. złotych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Konta Bankowe
Protest bankomatów. Dziś w Euronecie można pobrać mniejszą kwotę