– Popularność Black Friday i Cyber Monday wśród polskich klientów wciąż rośnie – zna te dni już 95 proc. z nich. Dla jednej trzeciej osób z Generacji Z i pokolenia millennialsów zakupy w tym czasie to już tradycja. Według szacunków w tym okresie konsumenci w Polsce wydadzą ok. 2 mld zł i kupią średnio po cztery rzeczy na osobę, wydając średnio ok. 663 zł – wylicza Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.
Przyrosty sprzedaży w trakcie wyprzedaży w porównaniu do średniej dziennej z całego roku
| Stany Zjednoczone | 2000 proc. |
| Niemcy | 2418 proc. |
| Wielka Brytania | 1708 proc. |
| Polska | 692 proc. |
Warto sprawdzić: Jak nie dać się oszukać w Black Friday i Cyber Monday
Mężczyźni w Czarny Piątek wydają więcej
Z badań przeprowadzonych przez Pureprofile na zlecenie porównywarki finder.com wynika, że Amerykanie w trakcie wyprzedaży w Black Friday i Cyber Monday wydadzą ok. 87 mld dolarów. Choć kupujących będzie więcej, to wydadzą ok. 3 mld dol. mniej niż w ubiegłym roku – przeciętne zakupy wyniosą 397,5 dolara.
Ten trend jest widoczny także w Europie. Według raportu European Consumer Payment – czterech na dziesięciu Europejczyków przyznało, że zainteresowanie zrównoważonym podejściem do życia zmotywowało ich do ograniczenia zakupów.