Sam nawet pytał ostatnio bank o te powiadomienia. Usłyszał, że bank wie, że taka funkcja jest potrzebna klientom, dlatego „pracuje nad jej wdrożeniem”.
Paweł Jurek rzecznik Pekao SA w informacji dla pieniadze.rp.pl przyznaje, że na razie nie ma tego typu powiadomień. – Prawdopodobnie wprowadzimy tę funkcję, ale nie jesteśmy w stanie określić jeszcze konkretnego terminu – dodaje Paweł Jurek.
Credit Agricole
Pekao SA nie jest jedyny. Klienci Credit Agricole mogą korzystać z powiadomień SMS o wpływie pieniędzy na konto, transakcji kartą, czy realizowanym przelewie. – Aktualnie takich powiadomień nie ma w naszej aplikacji – przyznaje Michał Czurabski, manager Zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej w Credit Agricole. Nie zdradza, czy i kiedy mogą one się pojawić w ofercie banku.
Warto sprawdzić: Jak często banki mają przerwę techniczną
W innych bankach powiadomienia są już od dawna
ING Bank Śląsk
– W aplikacji Moje ING wykorzystujemy komunikaty push do informowania klientów o ruchach na ich kontach. Dzięki temu klienci są na bieżąco ze swoimi finansami i mogą skupić się na tym co dla nich ważne i robić swoje – mówi Mirella Gmur –Dzieduszycka, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.
Podkreśla, że przesyłane klientom komunikaty są personalizowane, tak aby posiadacze rachunków w odpowiednim czasie otrzymywał informacje, które go dotyczą i mogą zainteresować.