Przelewy krążą między rachunkami. Winny numer telefonu

Przypisany do dwóch różnych kont w jednym banku jeden numer telefonu może sprawić, że przelewy na telefon trafią raz na jeden, raz na drugi rachunek.

Publikacja: 15.06.2020 12:52

Przelewy krążą między rachunkami. Winny numer telefonu

Foto: Adobe Stock

– Jeśli taka sytuacja występuje, prosimy o złożenie reklamacji – dokładnie przyjrzymy się sprawie. Do tej pory nie mieliśmy takiego zgłoszenia –mówi Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP.

Warto sprawdzić: Przelew na telefon – nie wszystkie banki go ogarniają

Pan Krzysztof ma w tym banku swój rachunek od lat, ale też od kilkunastu miesięcy jest dopisany do rachunku mamy także w PKO BP. Do obu kont jest dopisany ten sam numer telefonu. I od pewnego czasu mężczyzna zmaga się z problemem z przelewami na telefon.

– Jak ktoś robi taki przelew, to od Kowalskiego trafia do mnie, a od dwóch innych osób na konto mojej mamy! Od dwóch bank nie potrafi rozwiązać tej sprawy. Gdy pytam o powód tej sytuacji to dostaję odpowiedź, że chyba sami bankowcy nie rozumieją co napisali – zżyma się mężczyzna.

Interweniował w tej sprawie w banku., a ten kazał sprawdzić ustawienia w w aplikacji IKO -> Ustawienia -> Płatności -> Rejestracja numeru telefonu. – Może Pan zweryfikować, jaki numer rachunku jest przypisany do Pana numeru telefonu. Jeśli jest ten, na który chce Pan otrzymywać przelewy, a one dochodzą też na inny numer to prosimy złożyć reklamację w tej sprawie w serwisie iPKO lub podczas rozmowy z naszym konsultantem – doradził klientowi bank.

Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP mówi, że instalując aplikacje IKO, system wybiera rachunek główny klienta, na który będą przychodziły przelewy na telefon.
Rachunek główny można sprawdzić w IKO: „Ustawienia” -> „Rejestracja numeru telefonu”. Można go też zmienić – w „Ustawieniach BLIK” ->”Źródła płatności Blik (w ten sposób zmieniamy rachunek na jaki otrzymujemy przelewy na telefon oraz jednocześnie rachunek do płatności kodem Blik).

-Nie ma możliwości, aby przelewy na telefon przychodziły raz na jeden rachunek, raz na drugi – bez zmiany rachunku głównego, a jeśli tak się dzieje klient powinien złożyć reklamację – radzi.

Warto sprawdzić: BLIK skończył pięć lat i rośnie

Joanna Joanna Majer-Skorupa, z biura prasowego ING Banku Śląskiego mówi, że przelewy na telefon Blik księgowane są na numer rachunku, który aktualnie powiązany jest z usługą Blik. – Jeśli klient zmieni rachunek powiązany z Blikiem na konto, do którego jest pełnomocnikiem, to środki z przelewu na telefon trafią właśnie na to konto – dodaje.
A Michał Czurabski, manager Zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej z Credit Agricole przypomina, że założeniem przelewów na telefon Blik jest to – że jeden numer telefonu jest przypisany do jednego rachunku. Jeden numer nie może być  przypisany do dwóch rachunków.

– Klient korzystający z przelewów na telefon Blik – sam decyduje, jaki numer konta jest przypisany do jego numeru telefonu – czyli na które konto (jeśli ma ich kilka), otrzyma pieniądze. Zapisuje to w ustawieniach usługi Blik. Ma więc powiązanie numer telefonu + numer rachunku A. Jeśli klient ma w innym banku rachunek B i chce przypisać do niego swój numer telefonu, to automatycznie dezaktywuje się wcześniejsze przypisanie. Czyli pieniądze wysłane na numer telefonu dotrą na rachunek aktualnie przypisany do numeru, czyli rachunek B – tłumaczy.

Klaudia Klimkowska z Pekao SA mówi, że bank generalnie, realizuje obecnie zarówno przelewy na nr telefonu tzw. wewnętrzne jak i na numer telefonu Blik (tutaj przelewy mogą być realizowane zarówno na konto w innym banku jak i w naszym). – Rachunek przypisany do aplikacji PeoPay staje się rachunkiem do odbioru przelewów na telefon, kiedy klient powiąże numer z rachunkiem w bazie Blik – tłumaczy Klaudia Klimkowska.

Warto sprawdzić: Bankowe nowości i udogodnienia dla mobilnych użytkowników

A Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska zapewnia, że wpłata zawsze trafia na jedno konto – to, które w danym momencie klient powiązał ze swoim numerem telefonu. – Przelew na telefon może trafić na inne konto, ale dopiero wtedy, gdy klient wskaże (sam i świadomie), że od teraz jego numer telefonu ma być związany z innym kontem. Zatem nie ma innej możliwości – klient sam przepina nr telefonu pod nowy rachunek – podkreśla Ewa Krawczyk.

Oszczędności
Ostra walka o nasze e-portfele
Oszczędności
Tyle Polacy oddali fiskusowi z tytułu podatku Belki
Oszczędności
W Europie Środkowej i Centralnej wciąż niższy popyt na złoto
Materiał Promocyjny
Jak zacząć oszczędzanie w złocie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej