Kartę kredytową nie zawsze zamkniesz online

Nie zawsze da się zamknąć rachunek karty kredytowej w kanałach zdalnych. Czasem potrzebna jest wizyta w oddziale, a za zaświadczenie o likwidacji trzeba zapłacić.

Publikacja: 30.09.2020 16:40

Kartę kredytową nie zawsze zamkniesz online

Foto: Shutterstock

– Wypowiedzenie umowy o kartę kredytową może nastąpić poprzez złożenie pisemnego oświadczenia w dowolnym oddziale – mówi Kamila Nowak, z biura prasowego Pekao S.A.

Warto sprawdzić: Karta przestała działać. Dlaczego? Co robić?

Poczekasz na zaświadczenie

Pani Monika jest klientką PKO BP. Miała w tym banku m.in. kartę kredytową. We wrześniu postanowiła z niej rezygnować. Najpierw skontaktowała się z bankiem przez serwis transakcyjny, skąd skierowano ją na infolinię. – Po formalnościach usłyszałam, że karta zostaje zamknięta –opowiada pani Monika.

Jednak, gdy następnego dnia kontaktuje się z infolinią okazuje się, że nie. Wciąż karta jest aktywna. – Kobieta, która ze mną rozmawiała zapewnia, że zamknie kartę – dodaje nasza czytelniczka.

– Jednak, gdy okazało się, że potrzebuję zaświadczenia o likwidacji karty odsyła mnie do oddziału.

A tam kolejna niespodzianka. – Od pracownicy usłyszałam, że skoro kartę zamknięto on-line, to ona nie może mi wydać zaświadczenia, bo nie ma kodu, a osoby z infolinii już nie pracują.

Bank miał skontaktować się z panią Moniką za kilka dni, gdy sprawa zostanie załatwiona. Nikt nie zadzwonił.

Podczas kolejnej wizyty w oddziale klientka dowiedziała, się, że nic nie zostało załatwione.

-Dopiero po interwencji u kierownika oddziału okazało się, że karta nie jest aktywna, a ja za opłatą dostałam odpowiednie zaświadczenie – mówi pani Monika.

Iwona Radomska, z PKO BP zapewnia, że klient w każdej chwili może wypowiedzieć umowę – może to zrobić w oddziale lub korespondencyjnie, jak również za pośrednictwem kanałów zdalnych (iPKO oraz infolinii).

– Termin wypowiedzenia umowy wynosi miesiąc i liczony jest od następnego dnia po złożeniu w banku dyspozycji wypowiedzenia / rezygnacji z kart. Rozwiązanie umowy nie zwalnia posiadacza karty z obowiązku rozliczenia wszelkich zobowiązań finansowych wynikających z umowy – przypomina przedstawicielka banku.

Dodaje, że zaświadczenie o zamknięciu rachunku karty kredytowej można zamówić w dowolny sposób, w tym przez infolinię czy iPKO.

– Dyspozycja jest realizowana na ogół w tym samym dniu lub następnego dnia, chyba że wydanie nie jest jeszcze możliwe np. z uwagi na trwający okres wypowiedzenia lub konieczność uzupełnienie danych przez klienta np. zgody na pobranie opłaty – mówi Iwona Radomska.

Opłaty wynoszą: dla kart kredytowych PKO – 35 zł (wyjątek karta Visa Infinite i MC Platinum – bez opłaty ), karty exNoBP – 20 zł.

Umów się z doradcą

Jak można zamknąć karty w innych bankach? W Pekao SA wypowiedzenie umowy może nastąpić poprzez złożenie pisemnego oświadczenia w dowolnym oddziale.

W Credit Agricole można to zrobić telefonicznie jeśli rachunek karty nie jest obciążony nieautoryzowanymi czy zaplanowanymi transakcjami, które nie zostały jeszcze zrealizowane lub na karcie jest niewielkie zadłużenie.

– W innych przypadkach wypowiedzenie należy złożyć w placówce lub listownie –mówi Paweł Pasztetnik, product manager z Credit Banku.

Warto sprawdzić: Lepiej nie spieszyć się z odnowieniem karty kredytowej

Także w mBanku kartę kredytową można zamknąć w placówce, dzwoniąc na mLinię lub przez wiadomość mailową.

W Santander Bank Polska klient na stronie banku ma możliwość zamówienia kontaktu telefonicznego za pomocą formularza w celu zamknięcia karty kredytowej.

– Po zalogowaniu jest możliwość rozmowy z doradcą online i zamówienie kontaktu telefonicznego o umówionej godzinie z doradcą w celu rezygnacji – mówi Ewa Krawczyk, z biura prasowego.

Dodaje, że klient może samodzielnie się skontaktować pod numer telefonu 19999 (wybór opcji „chcesz zrezygnować z produktu”) czy też może udać się do placówki lub wysłać pisemną rezygnację.

– Dyspozycje telefoniczne są realizowane w godzinach 9-17, maksymalnie w ciągu trzech dni roboczych – zapewnia Santander Bank Polska.

W Alior Banku klient może dokonać zamknięcia karty kredytowej w oddziale, placówce partnerskiej oraz za pomocą infolinii banku.

– Jeżeli klient nie może skorzystać z tych kanałów, w sytuacjach awaryjnych może skontaktować się z bankiem wysyłając wiadomość przez www lub aplikację mobilną –podaje biuro prasowe Aliora.

Zapowiada też, że bank pracuje nad wdrożeniem możliwości rezygnacji z produktu również w kanałach internetowych.

Zaświadczenie przyjdzie pocztą

Za zaświadczenie o zamknięciu karty trzeba płacić. W Pekao SA- 20 zł jeżeli zaświadczenie ma być wydane w trybie zwykłym do 5 dni roboczych lub 35 zł za tryb ekspresowy – klient otrzymuje dokument najpóźniej następnego dna roboczego. W Credit Agricole o zaświadczenie klient może poprosić przez stronę internetową lub na infolinii. – Dokument może być wysłany mejlem lub listownie-mówi Paweł Pasztetnik.

Z kolei w mBanku zaświadczenie o zamknięciu można zamówić samodzielnie  w serwisie transakcyjnym. – Jeśli klient chce mieć dokument w wersji papierowej, opłata wyniesie 40 zł –mówi Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego.

W Alior Banku klient ma możliwość zamówienia zaświadczenia o zamknięciu produktu w oddziale.- Jego koszt zgodnie z TOiP to 50 zł. Bank pracuje nad wdrożeniem procesu zamawiania zaświadczenia w kanałach internetowych i zdalnych- podaje biuro prasowe.

Warto sprawdzić: Płacił odsetki za cudze transakcje. Jak to możliwe?

W Santander Bank Polska wniosek o wydanie zaświadczenia o zamknięciu karty kredytowej można złożyć: w oddziale na infolinii lub u doradcy online.

– Koszt przygotowania dokumentu zgodny z TOiP wynosi 50 zł. W przypadku składania wniosku o zaświadczenie na infolinii czy u doradcy online klient musi posiadać rachunek w banku w celu pobrania prowizji – mówi Ewa Krawczyk.

Dodaje, że zaświadczenie może być wysłane na  skrzynkę nadawczo-odbiorczą dla klientów posiadających Santander online.

W przypadku jej braku kierowane jest do wskazanego oddziału lub na adres korespondencyjny .

– Wypowiedzenie umowy o kartę kredytową może nastąpić poprzez złożenie pisemnego oświadczenia w dowolnym oddziale – mówi Kamila Nowak, z biura prasowego Pekao S.A.

Warto sprawdzić: Karta przestała działać. Dlaczego? Co robić?

Pozostało 96% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał Promocyjny
Jak zacząć oszczędzanie w złocie
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej
Oszczędności
Od 2016 roku lokaty przynosiły realne straty, ale to może się zmienić
Oszczędności
Polacy starają się oszczędzać, ale oni tego nie robią
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Oszczędności
Coraz więcej młodych Polaków oszczędza. W co lokują pieniądze?
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą