– Wypowiedzenie umowy o kartę kredytową może nastąpić poprzez złożenie pisemnego oświadczenia w dowolnym oddziale – mówi Kamila Nowak, z biura prasowego Pekao S.A.

Warto sprawdzić: Karta przestała działać. Dlaczego? Co robić?

Poczekasz na zaświadczenie

Pani Monika jest klientką PKO BP. Miała w tym banku m.in. kartę kredytową. We wrześniu postanowiła z niej rezygnować. Najpierw skontaktowała się z bankiem przez serwis transakcyjny, skąd skierowano ją na infolinię. – Po formalnościach usłyszałam, że karta zostaje zamknięta –opowiada pani Monika.

Jednak, gdy następnego dnia kontaktuje się z infolinią okazuje się, że nie. Wciąż karta jest aktywna. – Kobieta, która ze mną rozmawiała zapewnia, że zamknie kartę – dodaje nasza czytelniczka.

– Jednak, gdy okazało się, że potrzebuję zaświadczenia o likwidacji karty odsyła mnie do oddziału.

A tam kolejna niespodzianka. – Od pracownicy usłyszałam, że skoro kartę zamknięto on-line, to ona nie może mi wydać zaświadczenia, bo nie ma kodu, a osoby z infolinii już nie pracują.

Bank miał skontaktować się z panią Moniką za kilka dni, gdy sprawa zostanie załatwiona. Nikt nie zadzwonił.

Podczas kolejnej wizyty w oddziale klientka dowiedziała, się, że nic nie zostało załatwione.

Autopromocja
Panel dyskusyjny "Ach te magazyny"

Silniki boomu pracują pełną parą - rynek będzie rósł z uwagi na dalszy rozwój logistyki i e-commerce

OGLĄDAJ RELACJĘ

-Dopiero po interwencji u kierownika oddziału okazało się, że karta nie jest aktywna, a ja za opłatą dostałam odpowiednie zaświadczenie – mówi pani Monika.

Iwona Radomska, z PKO BP zapewnia, że klient w każdej chwili może wypowiedzieć umowę – może to zrobić w oddziale lub korespondencyjnie, jak również za pośrednictwem kanałów zdalnych (iPKO oraz infolinii).

– Termin wypowiedzenia umowy wynosi miesiąc i liczony jest od następnego dnia po złożeniu w banku dyspozycji wypowiedzenia / rezygnacji z kart. Rozwiązanie umowy nie zwalnia posiadacza karty z obowiązku rozliczenia wszelkich zobowiązań finansowych wynikających z umowy – przypomina przedstawicielka banku.

Dodaje, że zaświadczenie o zamknięciu rachunku karty kredytowej można zamówić w dowolny sposób, w tym przez infolinię czy iPKO.

– Dyspozycja jest realizowana na ogół w tym samym dniu lub następnego dnia, chyba że wydanie nie jest jeszcze możliwe np. z uwagi na trwający okres wypowiedzenia lub konieczność uzupełnienie danych przez klienta np. zgody na pobranie opłaty – mówi Iwona Radomska.

Opłaty wynoszą: dla kart kredytowych PKO – 35 zł (wyjątek karta Visa Infinite i MC Platinum – bez opłaty ), karty exNoBP – 20 zł.

Umów się z doradcą

Jak można zamknąć karty w innych bankach? W Pekao SA wypowiedzenie umowy może nastąpić poprzez złożenie pisemnego oświadczenia w dowolnym oddziale.

W Credit Agricole można to zrobić telefonicznie jeśli rachunek karty nie jest obciążony nieautoryzowanymi czy zaplanowanymi transakcjami, które nie zostały jeszcze zrealizowane lub na karcie jest niewielkie zadłużenie.

– W innych przypadkach wypowiedzenie należy złożyć w placówce lub listownie –mówi Paweł Pasztetnik, product manager z Credit Banku.

Warto sprawdzić: Lepiej nie spieszyć się z odnowieniem karty kredytowej

Także w mBanku kartę kredytową można zamknąć w placówce, dzwoniąc na mLinię lub przez wiadomość mailową.

W Santander Bank Polska klient na stronie banku ma możliwość zamówienia kontaktu telefonicznego za pomocą formularza w celu zamknięcia karty kredytowej.

– Po zalogowaniu jest możliwość rozmowy z doradcą online i zamówienie kontaktu telefonicznego o umówionej godzinie z doradcą w celu rezygnacji – mówi Ewa Krawczyk, z biura prasowego.

Dodaje, że klient może samodzielnie się skontaktować pod numer telefonu 19999 (wybór opcji „chcesz zrezygnować z produktu”) czy też może udać się do placówki lub wysłać pisemną rezygnację.

– Dyspozycje telefoniczne są realizowane w godzinach 9-17, maksymalnie w ciągu trzech dni roboczych – zapewnia Santander Bank Polska.

W Alior Banku klient może dokonać zamknięcia karty kredytowej w oddziale, placówce partnerskiej oraz za pomocą infolinii banku.

– Jeżeli klient nie może skorzystać z tych kanałów, w sytuacjach awaryjnych może skontaktować się z bankiem wysyłając wiadomość przez www lub aplikację mobilną –podaje biuro prasowe Aliora.

Zapowiada też, że bank pracuje nad wdrożeniem możliwości rezygnacji z produktu również w kanałach internetowych.

Zaświadczenie przyjdzie pocztą

Za zaświadczenie o zamknięciu karty trzeba płacić. W Pekao SA- 20 zł jeżeli zaświadczenie ma być wydane w trybie zwykłym do 5 dni roboczych lub 35 zł za tryb ekspresowy – klient otrzymuje dokument najpóźniej następnego dna roboczego. W Credit Agricole o zaświadczenie klient może poprosić przez stronę internetową lub na infolinii. – Dokument może być wysłany mejlem lub listownie-mówi Paweł Pasztetnik.

Z kolei w mBanku zaświadczenie o zamknięciu można zamówić samodzielnie  w serwisie transakcyjnym. – Jeśli klient chce mieć dokument w wersji papierowej, opłata wyniesie 40 zł –mówi Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego.

W Alior Banku klient ma możliwość zamówienia zaświadczenia o zamknięciu produktu w oddziale.- Jego koszt zgodnie z TOiP to 50 zł. Bank pracuje nad wdrożeniem procesu zamawiania zaświadczenia w kanałach internetowych i zdalnych- podaje biuro prasowe.

Warto sprawdzić: Płacił odsetki za cudze transakcje. Jak to możliwe?

W Santander Bank Polska wniosek o wydanie zaświadczenia o zamknięciu karty kredytowej można złożyć: w oddziale na infolinii lub u doradcy online.

– Koszt przygotowania dokumentu zgodny z TOiP wynosi 50 zł. W przypadku składania wniosku o zaświadczenie na infolinii czy u doradcy online klient musi posiadać rachunek w banku w celu pobrania prowizji – mówi Ewa Krawczyk.

Dodaje, że zaświadczenie może być wysłane na  skrzynkę nadawczo-odbiorczą dla klientów posiadających Santander online.

W przypadku jej braku kierowane jest do wskazanego oddziału lub na adres korespondencyjny .