Eksperci przewidują, że smartfony coraz częściej będą się łączyć z urządzeniami typu wearables, takimi jak opaska, breloczek czy pierścionek, które również będą wyposażane w funkcję płatności, ale już teraz są do nich coraz częściej wykorzystywane.
Czytaj więcej: Elektroniczny portfel jest jak sejf
Najnowszy raport „Polska jest mobi” pokazuje, że już 64 proc. dorosłych Polaków używa smartfonów. Spośród 15 mln osób posługujących się nimi na co dzień 17 proc., czyli ponad 2,5 mln osób, deklaruje, że używa ich do robienia zakupów.
– Jednocześnie banki mają 9 mln klientów mobilnych i ponad 2,5 mln mobile only. W telefonie możemy już z powodzeniem zapisać kartę płatniczą, a za chwilę, gdy znajdą się tam elektroniczne wersje naszych dokumentów, takich jak dowód osobisty czy prawo jazdy, portfel stanie się całkowicie zbędny – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
Wzrost zainteresowania Polaków bankowością mobilną potwierdza najnowszy raport Banku Millennium „Mobilny portret Polaka”. Korzysta z niej już 31 proc. Polaków. To wzrost o 20 pkt proc. w stosunku do 2014 r. Większość osób przede wszystkim ceni sobie możliwość sprawdzenia stanu swojego konta i możliwość zarządzania pieniędzmi, ale nie tylko.