Z odblokowaniem karty płatniczej może być problem

Adobe Stock

Czasowo zablokować kartę płatniczą można szybko, ale z odblokowaniem bywają czasem kłopoty.

Pani Anna, klientka Credit Agricole zapodziała w domu swoją kartę debetową. – Bałam się, że ją utraciłam dlatego zgłosiła do banku jej zablokowanie. Karta się odnalazła więc chciałam ją odblokować. Dzwoniłam przez trzy dni na infolinię i mi się nie udało, bo nikt nie odbiera –żali się kobieta.

Dodaje, że nie można tego zrobić w oddziale i nie wiem co robić.

Czytaj także: Na PIN do karty czasem trzeba się naczekać

Agnieszka Gorzkowicz z biura prasowego banku przyznaje, że odblokowanie czy zmiana lub nadanie PIN-u to bardzo ważne funkcje, które klienci chcą mieć w serwisach samoobsługowych online. Bank planuje je wdrożyć w przyszłym roku.

– Jeśli chodzi o oczekiwanie na połączenie z doradcą w serwisie telefonicznym CA24, to przykro nam, jeśli klienci nie mogli się do nas dodzwonić. Poszukujemy aktualnie doradców do pracy. Jesteśmy przekonani, że zwiększona załoga będzie w stanie szybko odpowiedzieć na potrzeby dzwoniących do nas klientów – zapowiada Agnieszka Gorzkowicz.

W przypadku całkowitego zastrzeżenia nie ma możliwości odblokowa- nia karty. Fot. Adobe Stock

Jak klienci innych banków mogą odblokować swoją zablokowaną kartę? W Santander Banku można to zrobić w usługach bankowości elektronicznej lub na Infolinii. W ING Bnku Śląskim – jak mówi – Miłosz Gromski, jeśli klient skorzystał z funkcji tymczasowego zablokowania karty, może odblokować kartę samodzielnie w systemie Moje ING lub na infolinii.

– Jeśli karta została zastrzeżona, to nie można tego odwrócić. Jedyne rozwiązanie to zamówienie nowej karty – tłumaczy bankowiec.

To samo słyszymy od  Lidii Sosnowskiej z PKO BP. – Czasowe zablokowane w IKO lub iPKO – w każdej chwili można odblokować tymi samymi kanałami, a po odwołaniu zastrzeżenia czasowego z karty można dalej korzystać – tłumaczy przedstawicielka banku. W przypadku całkowitego zastrzeżenia nie ma możliwości odblokowania karty. Klient otrzymuje nową. To samo słyszymy w Pekao SA.

– W aplikacji mobilnej klient sam może zablokować, a następnie odblokować swoją kartę. Natomiast na infolinii kartę można jedynie zastrzec, tym samym jej ponowne uruchomienie nie będzie możliwe – tłumaczy bank.

Dla przypomnienia jeśli klient zgubił lub skradziono mu kartę płatniczą niezależnie jakiego banku to od czterech lat może zadzwonić pod jeden numer (+48) 828 828 828 by ją zastrzec.

Ten wspólny numer został powołany do życia przez Związek Banków Polskich jako odpowiedź na problem klientów. Dzwoniąc pod numer 828 828 828, automatyczny system przekieruje nas do wskazanego banku, na linię odpowiedzialną za zastrzeganie kart. Usługa jest bezpłatna, nie wymaga podawania żadnych danych i umożliwia zastrzeżenie karty również zza granicy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Najlepsze lokaty bankowe na 6 miesięcy. Ranking [PAŹ 2018]

W październikowym rankingu ponownie przyglądaliśmy się ofercie najlepiej oprocentowanych lokat z wkładem w wysokości ...

Garmin Pay – wygodne płacenie zegarkiem

Garmin Pay dostępny jest w Nest Banku, PKO BP i Santander Banku. Mając konto ...

Najlepsze konta z bonusami. Przybywa ofert z moneyback

Banki nie rozpieszczają lokatami. Warto więc poszukać takiego konta, które daje premię. Zwłaszcza, że ...