Odbieranie karty w oddziale może się źle skończyć

Wznowioną kartę kredytową lub debetową banki zwykle wysyłają klientom na adres korespondencyjny. Ale nie zawsze.

Publikacja: 04.03.2019 16:31

Odbieranie karty w oddziale może się źle skończyć

Foto: Adobe Stock

W wyjątkowych sytuacjach mogą się zgodzić na jej odbiór w oddziale wskazanym przez posiadacza rachunku, ale bywa, że takie historie źle się kończą dla klienta.

Pan Sebastian, klient PKO BP, miał odebrać kartę debetową w oddziale, a nie jako przesyłkę pocztową. Bank się na to zgodził. Tyle że nowy plastik nie dotarł na czas do placówki. Mężczyzna złożył reklamację.

– Niewiele dała, bo karty nie mam. Bank zwrócił mi opłatę jedynie za niekorzystanie z karty, bo jej fizycznie nie miałem – opowiada mężczyzna.

Kontaktował się też z bankiem przez infolinię. A tam doradzono mu, aby reklamację złożył… na poczcie. – A przecież do oddziału bank nie wysyła karty, korzystając z poczty zewnętrznej, lecz własnej – zżyma się klient PKO BP.

Warto sprawdzić: Zadłużenie na karcie kredytowej można rozłożyć na raty

Grzegorz Culepa z biura prasowego banku radzi klientowi, by raz jeszcze złożył reklamację.

– Standardowo wysyłamy karty pocztą, ale w uzasadnionym przypadku klient może wystąpić z wnioskiem o możliwość odbioru karty w oddziale. W takich wypadkach pomocą służą doradcy w oddziałach – zapewnia Grzegorz Culepa.

Wysyłanie wznowionych kart pocztą to norma w polskich bankach. Tak jest choćby w Credit Agricole.

– W wyjątkowych przypadkach umożliwiamy odbiór kart debetowych w placówkach – mówi Marcin Data, dyrektor ds. rozwoju daily banking i produktów oszczędnościowych. Alior Bank wznowione lub przedłużone karty zgodnie z regulaminem wysyła na adres korespondencyjny klienta, głównie pocztą.

– Zdarzają się wyjątkowe przypadki, gdzie doradca może osobiście dostarczyć kartę na życzenie klienta private bankingu – zdradza Klaudia Klimkowska z biura prasowego banku.

Jak tłumaczy Tomasz Bogusławski z Pekao SA, karty są wysyłane na adres korespondencyjny, który klient podał bankowi. Ten bank standardowo nie wysyła kart do oddziałów.

– Jeżeli klient odpowiednio wcześniej przed upływem terminu ważności karty zawnioskuje o wysyłkę na inny adres – np. z powodu nieotrzymywania korespondencji na wskazany przez niego adres korespondencyjny – w indywidualnych przypadkach istnieje możliwość przekierowania takiej wysyłki – zapewnia Tomasz Bogusławski.

Także ING Bank Śląski nie oferuje możliwości dostarczenia odnowionej/wznowionej karty debetowej do oddziału.

– Wysyłamy je bezpośrednio na adres korespondencyjny klienta. Dyspozycję realizujemy pod koniec miesiąca poprzedzającego utratę daty ważności dotychczasowej karty. Dla wygody klient może korzystać z dotychczasowej karty (ze starym terminem ważności) do momentu aktywacji nowej. W specjalnych przypadkach na życzenie klienta bank umożliwia szybszą wysyłkę – zapewnia Miłosz Gromski z biura prasowego ING Banku Śląskiego.

W wyjątkowych sytuacjach mogą się zgodzić na jej odbiór w oddziale wskazanym przez posiadacza rachunku, ale bywa, że takie historie źle się kończą dla klienta.

Pan Sebastian, klient PKO BP, miał odebrać kartę debetową w oddziale, a nie jako przesyłkę pocztową. Bank się na to zgodził. Tyle że nowy plastik nie dotarł na czas do placówki. Mężczyzna złożył reklamację.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Karty Płatnicze
Kartę bank może wysłać nie tylko zwykłym listem
Karty Płatnicze
Czasem trzeba iść do oddziału banku, by zmienić PIN do karty
Karty Płatnicze
Klient za granicą kartę nie zawsze dostanie. A czasem trzeba za nią dopłacić
Karty Płatnicze
Karta płatnicza częściowo uszkodzona. Bez wymiany się nie obejdzie
Karty Płatnicze
Uwaga na marże przy płatnościach kartą na wakacjach za granicą