Cashback przy kasie samoobsługowej to w Polsce problem

Fotorzepa, Jerzy Dudek

Cashback jest możliwy w polskich marketach, ale nie jeszcze nie w kasach samoobsługowych. Nie wiadomo czy taka usługa się w nich pojawi.

Szkocki Edynburg. Jeden dużych marketów. Podczas płatności samoobsługowych urządzenie „pyta” o chęć wypłaty gotówki podczas zakupów. – Mamy taką możliwość już od kilku lat – opowiada Aleksandra, mieszkająca tam od 2002 roku.

Warto sprawdzić: Cash back bywa lepszy od bankomatu

Kasy samoobsługowe są też już dość powszechne w polskich marketach. W sieci Auchan działają od 2007 roku. – Są dostosowane do przyjmowania zarówno gotówki, jak i innych środków płatniczych. udogodnienia dla klientów były wprowadzane stopniowo – opowiada Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci. Ale cashbacku w Auchan nie ma. – Nie wykluczamy wprowadzenia usługi, ale na razie nie jest to nasz priorytet – zapowiada dyr. Patejko.

W sieci Tesco, jak poinformowało nas biuro prasowe firmy, wszystkie kasy samoobsługowe przyjmują płatności zarówno kartami, jak i gotówką, ale usługa wypłat gotówkowych z urządzeń kasowych nie jest dostępna.

Warto sprawdzić: Jak wypłacić gotówkę poza bankomatem i ile to kosztuje

Lidl nie ma jeszcze w Polsce kas samoobsługowych.

– Zawsze dążymy do zapewnienia komfortu dokonywania zakupów w naszych sklepach. Jesteśmy świadomi, że duża część naszych klientów jest zainteresowana korzystaniem z kas samoobsługowych. Chcemy, aby zakupy w sklepach naszej sieci były wygodne, proste oraz szybkie, dlatego jeszcze w tym roku – jako dodatkową opcję w sklepach z obsługą pracowników sprzedaży – przeprowadzimy pilotaż pierwszych kas bezobsługowych w kilku obiektach – informuje Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager w Lidl Polska.

Podkreśla, że głównym celem firmy jest zadowolenie klientów.

– To dla nich zmieniamy nasze sklepy, rozwijamy ofertę, pracujemy nad wysoką jakością asortymentu, które zawsze oferujemy w atrakcyjnej, niskiej cenie oraz powiększamy możliwości, jakie daje nasza sieć. Lidl Polska to nie tylko sprzedaż produktów za pośrednictwem naszej sieci – tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz.

Dodaje, że to dla wygody klientów wprowadzono usługi e-commerce takie jak WinnicaLidla.pl – platforma do rezerwacji win i innych alkoholi, Lidl-podróże.pl – strona do rezerwacji wycieczek czy Lidl-sklep.pl – nasz sklep internetowy, który od startu cieszy się dużą popularnością.

– Jesteśmy również świadomi, jak ważne dla naszych klientów są nowe technologie, dlatego w kwietniu udostępniliśmy naszą aplikację Lidl Plus, która obecnie ma ponad 2 mln użytkowników i znajduje się w czołówce w kategoriach: aplikacje oraz overall (aplikacje+gry) na liście Top Free w rankingu Google Play – chwali się przedstawicielka Lidla. Ale usługi cashback sieć nie oferuje w swoich kasach.

Warto sprawdzić: Sklep w roli taniego bankomatu

Wypłata gotówki podczas zakupów jest możliwa w Carrefour Polska od listopada 2014 roku. – Usługa ta dostępna jest dla zainteresowanych klientów w hipermarketach oraz supermarketach Carrefour oraz w wybranych sklepach franczyzowych sieci – zdradza biuro prasowe firmy. W je sklepach pierwsze kasy samoobsługowe zainstalowane zostały w 2008 roku.

– Klienci coraz chętniej korzystają z tego rozwiązania, gdyż przyczynia się ono do usprawnienia obsługi w sklepie. Przeważająca większość naszych kas samoobsługowych przyjmuje płatności bezgotówkowe, a wybrane również gotówką. Ale w naszych kasach samoobsługowych nie jest dostępna usługa cashback – przyznaje biuro prasowe sieci. Nie zdradza, czy taka możliwość będzie wprowadzona w przyszłości.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Co robić, gdy zgubimy kartę

Pani Małgorzata chciała podjąć pieniądze w bankomacie Pekao SA znajdującym się w samoobsługowej placówce ...

Najlepsze lokaty na 12 miesięcy. Ranking [LUT 2019]

Na szczyt zestawienia dziesiątki najwyżej oprocentowanych lokat dwunastomiesięcznych z wkładem w wysokości 10 tys. ...