- Podstawą do zwrotu opłaty za niewykorzystany dokument przewozu zakupiony w serwisie elektronicznym, jest zlecenie przez użytkownika tego zwrotu najpóźniej na 5 minut przed planowym odjazdem pociągu - informuje biuro prasowe PKP Intercity.
Czytaj więcej
To na podróżnym koleją spoczywa obowiązek by wykupiony bilet papierowy był czytelny, a elektroniczny – w naładowanym urządzeniu, aby można było go okazać konduktorowi.
Czy zawsze dostaniesz zwrot pieniędzy za bilet kolejowy?
Pani Monika kupiła bilet Kolei Mazowieckich w internecie. - Ale zrobiłam błąb, bo wstawiłam złą datę - opowiada kobieta. Szybko zweryfikowała swoją omyłkę i postanowiła zwrócić bilet. Jednak kiedy po kilku dniach nie dostała pieniędzy złożyła reklamację pisemnną.
- Czy to jest konieczne czy nie? Czy będę czekać miesiąc na rozpatrzenie tego, czy warto mi oddawać 45 zł? - zastanawia się.
Na swoje pismo dostała automatyczną odpowiedź od Kolei Mazowieckich. - "Zgodnie z Regulaminem odprawy oraz przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Koleje Mazowieckie - KM (RP-KM) czas na udzielenie odpowiedzi wynosi miesiąc" - napisano w niej.