Reklama

Jeden rok wysokich stóp zwrotu to trochę za mało

Dla funduszu Skarbiec Akcja miniony rok okazał się udany. Jednak ocenianie funduszu, którego zarządzający podejmuje aktywną walkę o wynik, wyłącznie przez pryzmat krótkoterminowych stóp zwrotu byłoby błędem.

Publikacja: 11.01.2017 19:00

Jeden rok wysokich stóp zwrotu to trochę za mało

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

W listopadzie 2015 r. nastąpiła zmiana na stanowisku zarządzającego funduszem. Dodatkowo półtora roku temu rozpoczęto modyfikację polityki inwestycyjnej. Zadecydowano, że największe spółki z warszawskiego parkietu mają ustąpić miejsca mniejszym podmiotom z krajowego rynku oraz firmom zagranicznym.

Konsekwencje tych zmian są wyraźne. W okresie 12 miesięcy, kiedy portfel był zarządzany przez Karola Godynia, stopa zwrotu funduszu prezentuje się na tle grupy bardzo dobrze. Jest o 2 pkt proc. wyższa od średniej. Z zyskiem w wysokości 12,7 proc. fundusz znajduje się w grupie 25 – 50 proc. funduszy akcji polskich z najlepszymi wynikami. Wraz z wydłużeniem okresu porównawczego przewaga ta jednak topnieje. W 24-mies. okresie strata wobec średniej w grupie nieznacznie przekracza 1 pkt proc., a w czasie 36 i 60 miesięcy – odpowiednio 5,2 oraz 4,9 pkt proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Portfel inwestycyjny
Zbrojeniowa hossa trwa. Jak na niej zarobić?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Portfel inwestycyjny
Przed funduszami dłużnymi kilka niezłych kwartałów
Portfel inwestycyjny
Obligacje korporacyjne wciąż atrakcyjnym wyborem dla inwestorów
Portfel inwestycyjny
Widać odbudowę zaufania do obligacji korporacyjnych
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Portfel inwestycyjny
Czas na dywidendowe żniwa na warszawskiej giełdzie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama