Pracownicy recepcji mają zalecenie, by w miarę możliwości utrzymywać od pacjenta odległość min. 1 m, często myć i dezynfekować ręce, a także regularnie dezynfekować powierzchnie dotykowe (blat, klawiatura, myszka, terminal płatniczy, oparcia krzeseł). Jeśli pacjent z infekcją dróg oddechowych zgłasza się do recepcji centrum medycznego, otrzymuje ochronną maskę chirurgiczną i jest poproszony o jej natychmiastowe założenie. W przypadku, gdy pacjent zgłaszający się z objawami infekcji poinformuje, że w ostatnich 14 dniach wrócił z Chin, Włoch lub innych regionów występowania częstych zachorowań na Covid-19 lub przebywał w bliskim kontakcie z osobą zakażoną, zostanie odizolowany, a następnie konsultowany przez lekarza. Lekarze w takich sytuacjach stosują właściwe środki ochrony osobistej oraz zachowują bezpieczną odległość od pacjenta. Jeśli pacjent nie wymaga pilnej pomocy medycznej, pozostaje w zamkniętym gabinecie do czasu przyjazdu karetki. Następnie zostaje przetransportowany do właściwego szpitala zakaźnego.
Po opuszczeniu placówki przez pacjenta zgodnie z procedurami wietrzone są pomieszczenia, myte i dezynfekowane powierzchnie (głównie dotykowe: klamki, oparcia krzeseł, barierki, uchwyty, kontakty) czy używane sprzęty medyczne oraz utylizowane są materiały jednorazowe. Postępowanie to dotyczy zarówno gabinetu, w którym był przyjmowany pacjent, jak i ciągów komunikacyjnych, którymi się przemieszczał. W Medicover działamy zgodnie z procedurami bezpieczeństwa epidemiologicznego i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego. W przypadku podejrzenia u pacjenta koronawirusa jesteśmy w pełni przygotowani na jego odizolowanie oraz zapewnienie bezpiecznego transportu do szpitala zakaźnego. Nasz personel został specjalnie przeszkolony i przygotowany na takie zdarzenia, a w placówkach jest prowadzona normalna działalność – mówi dr Agnieszka Motyl, dyrektor ds. standardów medycznych Medicover.
– Oczywiście opieką obejmujemy w takiej sytuacji wszystkich naszych pacjentów – zarówno tych, którzy posiadają u nas pakiet zdrowotny, jak i tych, którzy wykupili pojedynczą usługę (konsultację lekarza). Jednocześnie zachęcamy wszystkich pacjentów, nie tylko tych z infekcjami, jak grypa czy przeziębienie, lub z podejrzeniem zakażenia koronawirusem, do zdalnego kontaktu przez Telefoniczną Poradę Medyczną lub czat – dodaje dr Agnieszka Motyl z Medicover.
Warto sprawdzić: Co walka z koronawirusem oznacza dla naszych portfeli
– Grupa LUX MED uruchomiła stosowne działania zapobiegawcze oraz wdrożyła rozwiązania organizacyjne na wypadek wykrycia infekcji u pacjenta korzystającego z opieki medycznej. Powołaliśmy specjalny zespół na bieżąco monitorujący rozwój sytuacji epidemiologicznej, regulacje i zalecenia organów państwa, jak również koordynujący działania w ramach wszystkich jednostek organizacyjnych. Nasze procedury postępowania zostały opracowane zgodnie z zaleceniami GIS i Ministerstwa Zdrowia. Wdrożyliśmy też procedury z podwyższonym poziomem zabezpieczeń antyseptycznych. Priorytetowo traktujemy zapewnienie odpowiedniej komunikacji i wiedzy o zasadach postępowania dla pacjentów i pracowników, prowadząc szeroko zakrojoną kampanię informacyjną. Uruchomiliśmy m.in. dedykowaną wyłącznie koronawirusowi infolinię, z której mogą skorzystać wszyscy mieszkańcy Polski. Korzystamy też z infrastruktury telemedycznej, która pozwala na zdalne konsultacje lekarskie. Jeśli osoba z podejrzeniem trafi do naszej placówki medycznej, to mamy przygotowane na taką ewentualność stosowne procedury postępowania. O wszystkich przypadkach informujemy zgodnie z zaleceniami sanepid – mówi dr n. o zdr. Monika Tomaszewska, pion medyczny LUX MED.
Prywatne ubezpieczenia zdrowotne
| | Wiek przystąpienia | Liczba lekarzy | Liczba badań | Wizyty domowe | Rezonans | Składka mies. w zł |
AXA | OCHRONA Z PLUSEM wariant podstawowy | do 69 lat | 9 | 33 | nie | nie | od 68 |
AXA | OCHRONA Z PLUSEM wariant rozszerzony | do 69 lat | 24 | 176 | tak | tak | od 130 |
Inter Ubezpieczenia | VISION wariant podstawowy | do 60 lat | 64 | 173 | tak | tak | od 125 |
Inter Ubezpieczenia | VISION wariant rozszerzony | do 60 lat | 65 | 175 | tak | tak | od 245 |
Interrisk | ANTIDOTUM PLUS wariant rozszerzony | do 65 lat | 65 | 135 | tak | tak | od 125 |
Interrisk | ANTIDOTUM PLUS wariant podstawowy | do 65 lat | 18 | 89 | nie | nie | od 65 |
Signal Iduna | DIRECT wariant podstawowy | do 60 lat | 5 | 116 | nie | nie | od 41 |
Signal Iduna | POLMED wariant podstawowy | do 60 lat | 15 | 110 | tak | nie | od 62 |
Signal Iduna | START+ wariant podstawowy | do 60 lat | 15 | 110 | tak | nie | od 99 |
TU Zdrowie | POLISA ZDROWIE wariant rozszerzony | do 70 lat | 40 | 466 | tak | tak | od 168 |
TU Zdrowie | POLISA ZDROWIE wariant podstawowy | do 70 lat | 16 | 190 | nie | nie | od 32 |