Według raportu PRNews.pl „Liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych” – w II kw. 2018 r. z bankowości mobilnej korzystało ponad 10 mln klientów banków. Coraz szersze grono osób obsługujących swoje finanse za pomocą smartfona może liczyć na specjalne oferty tworzone wyłącznie dla nich. Wśród nich najpopularniejsze są lokaty mobilne.
Czytaj także: Najlepsze lokaty roczne. Tylko jedna chroni przed inflacją
Bank w telefonie
Bankowość mobilna to ciągle rozwijająca się usługa, która dziś gwarantuje już nie tylko zwykły podgląd rachunku i możliwość wykonania przelewu, ale również opłacania faktur, sprawdzania historii konta, lokowania oszczędności, a nawet zaciągania kredytów. Znając adres e-mail lub numer telefonu komórkowego drugiej osoby, łatwo też za pomocą telefonu zrobić przelew z rozliczeniem wydatków. Wszystko to dostępne gdziekolwiek się jest i cokolwiek się robi, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Założenie lokaty mobilnej wymaga posiadania rachunku osobistego i wspomnianego już telefonu z odpowiednią aplikacją bankową. Po zalogowaniu do systemu bankowego, przeciągając palcem po ekranie smartfona, należy wybrać interesujący nas produkt, wskazać konto, z którego mają być pobrane środki, i zatwierdzić transakcję.
Kiedy lokaty mobilne miały swój początek, były konkurencyjną alternatywą dla tradycyjnych depozytów zakładanych w oddziałach banków czy przez bankowość internetową. Dziś różnic w zyskach w zasadzie nie ma. Na depozytach udostępnianych w aplikacjach na smatfony najwięcej można zarobić do 3 proc. w skali roku, podczas gdy na standardowych lokatach terminowych nawet 4 proc.