Kilka kont na jednym numerze telefonu. Może być problem

W niektórych bankach, by mieć dostęp do kilku aplikacji kont, trzeba używać kilku numerów telefonów.

Publikacja: 30.11.2018 22:38

Kilka kont na jednym numerze telefonu. Może być problem

Foto: Jedną z głównych zasad rządzących aplikacjami w sklepach Google Play oraz Apple Appstore na jednym telefonie możliwe jest zainstalowanie jednej kopii danej aplikacji. Fot. Adobe Stock

Tak jest choćby w PKO BP. Pan Marek ma w tym banku dwa konta osobiste Inteligo i Konto za Zero. – Na infolinii powiedziano mi, że do aplikacji mobilnej IKO dla obu z nich muszę używać dwóch numerów telefonów. Po jednym do każdego z nich. To jakaś kpina – zżyma się mężczyzna.

Czytaj także:  Co potrafią bankowe apki?

PKO BP chwali się, że ma najlepszą aplikację banków, a IKO ma już 3 mln instalacji. Dlaczego aplikacji do różnych kont nie można używać, wykorzystując jeden numer?

– Jedną z głównych zasad rządzących aplikacjami w sklepach Google Play oraz Apple Appstore „na jednym telefonie możliwe jest zainstalowanie jednej kopii danej aplikacji”. Zatem klient może mieć na swoim telefonie w sensie fizycznego urządzenia tylko jedną aplikację IKO – wyjaśnia Karolina Tomczak z biura prasowego.

Dodaje, że szczególnym przypadkiem jest klient, który w dwóch fizycznych urządzeniach posiada karty SIM wydane na ten sam numer telefonu.

– W takim wypadku rzeczywiście możliwe jest aktywowanie tylko jednej aplikacji IKO – dodaje przedstawicielka banku. Podkreśla, że jedną z funkcji aplikacji jest wysyłanie przelewów na numer telefonu, a w takich przelewach nadawca identyfikowany jest właśnie numerem telefonu karty SIM, zainstalowanej w jego urządzeniu, z której jest wysyłany esemes w ramach aktywacji aplikacji.

– Nie na możliwości zmiany tego numeru inaczej niż poprzez ponowną aktywację aplikacji IKO. Takie, a nie inne, zachowanie aplikacji ma na celu zapewnienie maksymalnego możliwego poziomu bezpieczeństwa klienta – tłumaczy Karolina Tomczak.

Wystarczy jeden numer

Jak jest w innych bankach? Czy jeden numer telefonu może obsługiwać aplikacje różnych kont tej samej osoby? Jak mówi Miłosz Gromski z ING Banku Śląskiego, w celu zarządzania wszystkimi swoimi kontami poprzez aplikację mobilną Moje ING mobile wystarczy jedno urządzenie i jeden numer telefonu.

– Klient otrzymuje swój login, w ramach którego po aktywowaniu aplikacji ma dostępne wszystkie swoje konta i inne produkty oszczędnościowo-kredytowe. Dotyczy to zarówno klientów indywidualnych, jak i właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych – zapewnia Miłosz Gromski.

Zdradza, że jeśli klient ma w ING Banku konto osobiste i firmowe, np. prowadzi jednoosobową działalność, wówczas otrzyma jeden login, którym będzie się mógł logować do aplikacji mobilnej na jednym urządzeniu, a aplikacja mobilna daje szybki dostęp do dwóch kontekstów – indywidualnego i firmowego.

– Aby korzystać z aplikacji mobilnej Moje ING mobile, niezależnie od liczby posiadanych kont w banku, wystarczy jedno urządzenie i jeden numer telefonu – dotyczy klientów indywidualnych i właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych – tłumaczy przedstawiciel ING Banku Śląskiego. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy klienci prowadzą inną niż jednoosobowa działalność gospodarczą. – Wtedy taka osoba dostaje dwa loginy – jeden do kont indywidualnych, drugi do firmowych. Ponieważ ze względów bezpieczeństwa na jednym telefonie klient może aktywować aplikację dla jednego loginu, drugim może logować się do Mojego ING z poziomu przeglądarki w telefonie. Zarówno aplikacja, jak i wersja przeglądarkowa udostępniają te same funkcje i możliwości – tłumaczy Miłosz Gromski.

Czasem są limity

Jak zauważa Michał Czurabski, menedżer zespołu rozwoju bankowości mobilnej, departament bankowości internetowej i mobilnej w Credit Agricole, klient może aktywować aplikację mobilną maksymalnie na pięciu urządzeniach.

– Nie potrzebuje jednak do każdego z nich oddzielnego numeru telefonu. Numer jest potrzebny do otrzymania esemesa w procesie aktywacji, jeśli klient ma taką metodę autoryzacji. Po aktywowaniu aplikacji klient nadaje oddzielne hasło oraz PIN do aplikacji i na podstawie tych danych korzysta z funkcji oraz usług aplikacji mobilnej- – wyjaśnia Michał Czurabski.

W Pekao SA potrzebny jest jeden numer telefonu przypisany do bankowości mobilnej. – A już w aplikacji klient ma dostępne wszystkie rachunki – zapewnia biuro prasowe banku.

Tak jest choćby w PKO BP. Pan Marek ma w tym banku dwa konta osobiste Inteligo i Konto za Zero. – Na infolinii powiedziano mi, że do aplikacji mobilnej IKO dla obu z nich muszę używać dwóch numerów telefonów. Po jednym do każdego z nich. To jakaś kpina – zżyma się mężczyzna.

Czytaj także:  Co potrafią bankowe apki?

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej