Pan Jakub ma konto walutowe w ING Banku Śląskim. – Można je założyć w trzy minuty, ale wypłata 385 funtów brytyjskich okazuje się problemem. Klient nie może dysponować własnymi środkami w sposób, jaki by się chciało, tylko trzeba zamawiać i czekać na tak niewielkie kwoty – narzeka mężczyzna.
W banku dowiedział się, że o wypłacie nawet nie tak wielkiej sumy jak 385 funtów trzeba uprzedzić dwa dni przed planowaną wypłatą do godz. 10.30. – Potrzebujemy przygotować wcześniej walutę do wypłaty – tłumaczył mężczyźnie bank. Bankowcy dodali, że awizowanie wypłat funtów, ale też dolarów, euro (powyżej 5 tys.) czy złotówek (powyżej 50 tys.) może się odbyć za pośrednictwem infolinii ING Banku Śląskiego po prawidłowej identyfikacji i weryfikacji klienta, czy w oddziale, gdzie wymagana jest forma pisemna. A w przypadku innych walut niż wyżej wymienione każdorazowo wypłata wymaga osobistego i pisemnego uzgodnienia w oddziale, w którym będzie dokonywana. Potwierdza to Miłosz Gromski z biura prasowego ING Banku Śląskiego.