Martyna Kubiak Marketing & Relationship Manager NCR Polska sp. z o.o.
Jakie jest nastawienie Polaków do gotówki w dobie powszechnego korzystania z płatności bezgotówkowych? Jaką rolę gotówka odgrywa w ich codziennym życiu? Czy wolimy płacić gotówką i za co? Znalezienie odpowiedzi na te pytania było celem badania zrealizowanego przez instytut Kantar Millward Brown dla NCR Polska sp. z o.o. pod koniec 2018 roku.
NCR jest globalnym liderem w produkcji urządzeń samoobsługowych, takich jak bankomaty, wpłatomaty, recyclery, kasy samoobsługowe. Dostarcza również rozwiązania biznesowe dla dużych i małych przedsiębiorstw, w tym banków, restauracji, sklepów spożywczych, teatrów, linii lotniczych oraz nowoczesnych stadionów i aren.
Przyjrzeliśmy się przeszłości, teraźniejszości i przyszłości gotówki w naszym społeczeństwie.
Na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat błyskawicznie rozwijają się płatności udostępniane dzięki nowoczesnym technologiom. Co chwila pojawiają się nowe aplikacje mobilne, nowe podmioty oferujące płatności natychmiastowe. Mimo to w dzisiejszym cyfrowym już świecie ludzie ufają gotówce. Jest to darmowe i łatwo dostępne narzędzie. Gotówka jest poufna, nie może być zhakowana i nie wyczerpuje się w niej bateria – te wyjątkowe cechy wciąż mają znaczenie i dużą wartość dla osób żyjących na wszystkich kontynentach.