W czasie przeglądania walentynkowych okazji należy zachować ostrożność wobec podejrzanie wyglądających ofert sklepów czy też promocji na wycieczki.
Działania socjotechniczne podejmowane przez cyberprzestępców bazują przede wszystkim na dwóch czynnikach: aktualnych wydarzeniach lub trendach oraz na ludzkich emocjach. Oszuści chętnie wykorzystują okresy wzmożonego ruchu w handlu internetowym i uciekają się do dobrze sprawdzonych i wciąż działających metod.
– Tak długo, jak ludzie będą nabierać się na ataki socjotechniczne, tak często będą one stosowane przez cyberprzestępców – mówi Maciej Iwanicki, Business Development Manager z firmy Fortinet.
Czytaj więcej
Cyberprzestępcy wciąż aktualizują swoje metody, by tylko dostać dane do logowania do cudzych kont. Robią to po to, by je oczyścić z gotówki. Okradziony klient ma znikome szanse na jej odzyskanie.
Nadchodzące Walentynki to kolejny okres w roku, gdy ruch w serwisach e-commerce rośnie. Dodatkowo, w tym wypadku dochodzi silny czynnik emocjonalny. Wiele osób jest gotowych na to, aby sprezentować ukochanej osobie coś wyjątkowego i nie zwraca przy tym uwagi na koszty. Według danych z Mastercard Love Index opublikowanych w 2021 roku wydatki Polaków z okazji dnia świętego Walentego wzrosły w latach 2011-2020 o 388 proc. Zakupy przenoszą się do sieci – w omawianym okresie liczba prezentów zakupionych online zwiększyła się aż 17 razy. Najczęściej wydajemy pieniądze na kwiaty i biżuterię .