Nasza czytelniczka pani Anna próbowała założyć konto w sieci w Banku Pekao SA. – Podczas robienia selfie okazało się, że weryfikacja nie jest możliwa, a dalszą procedurę z zakładaniem rachunku muszę wykonać w oddziale. Dlaczego? – pyta kobieta.
Biuro Komunikacji Korporacyjnej Pekao SA odpowiedziało nam, że klient, otwierając zdalnie rachunek, przechodzi kilkustopniowy proces weryfikacji tożsamości.
– Wynika to z rekomendacji wydanych przez KNF oraz ustawy AML (przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – red). Jeżeli któryś z elementów weryfikacji nie przebiegł pomyślnie, wniosek klienta może być kontynuowany w oddziale banku – przyznaje bank.
Nie chce ujawnić konkretnych powodów odmów otwarcia zdalnie rachunku. – Określają wewnętrzne procedury banku – poinformował nas Pekao SA.
Jakie mogą być powody braku weryfikacji przyszłego klienta, który chce założyć rachunek przez internet? Czy często zdarzają się takie sytuacje?