Kilka kont na jednym numerze telefonu. Może być problem

kilka kont na jednym numerze telefonu
kilka kont na jednym numerze telefonu
Jedną z głównych zasad rządzących aplikacjami w sklepach Google Play oraz Apple Appstore na jednym telefonie możliwe jest zainstalowanie jednej kopii danej aplikacji. Fot. Adobe Stock

W niektórych bankach, by mieć dostęp do kilku aplikacji kont, trzeba używać kilku numerów telefonów.

Tak jest choćby w PKO BP. Pan Marek ma w tym banku dwa konta osobiste Inteligo i Konto za Zero. – Na infolinii powiedziano mi, że do aplikacji mobilnej IKO dla obu z nich muszę używać dwóch numerów telefonów. Po jednym do każdego z nich. To jakaś kpina – zżyma się mężczyzna.

Czytaj także:  Co potrafią bankowe apki?

PKO BP chwali się, że ma najlepszą aplikację banków, a IKO ma już 3 mln instalacji. Dlaczego aplikacji do różnych kont nie można używać, wykorzystując jeden numer?

– Jedną z głównych zasad rządzących aplikacjami w sklepach Google Play oraz Apple Appstore „na jednym telefonie możliwe jest zainstalowanie jednej kopii danej aplikacji”. Zatem klient może mieć na swoim telefonie w sensie fizycznego urządzenia tylko jedną aplikację IKO – wyjaśnia Karolina Tomczak z biura prasowego.

Dodaje, że szczególnym przypadkiem jest klient, który w dwóch fizycznych urządzeniach posiada karty SIM wydane na ten sam numer telefonu.

– W takim wypadku rzeczywiście możliwe jest aktywowanie tylko jednej aplikacji IKO – dodaje przedstawicielka banku. Podkreśla, że jedną z funkcji aplikacji jest wysyłanie przelewów na numer telefonu, a w takich przelewach nadawca identyfikowany jest właśnie numerem telefonu karty SIM, zainstalowanej w jego urządzeniu, z której jest wysyłany esemes w ramach aktywacji aplikacji.

– Nie na możliwości zmiany tego numeru inaczej niż poprzez ponowną aktywację aplikacji IKO. Takie, a nie inne, zachowanie aplikacji ma na celu zapewnienie maksymalnego możliwego poziomu bezpieczeństwa klienta – tłumaczy Karolina Tomczak.

Wystarczy jeden numer

Jak jest w innych bankach? Czy jeden numer telefonu może obsługiwać aplikacje różnych kont tej samej osoby? Jak mówi Miłosz Gromski z ING Banku Śląskiego, w celu zarządzania wszystkimi swoimi kontami poprzez aplikację mobilną Moje ING mobile wystarczy jedno urządzenie i jeden numer telefonu.

– Klient otrzymuje swój login, w ramach którego po aktywowaniu aplikacji ma dostępne wszystkie swoje konta i inne produkty oszczędnościowo-kredytowe. Dotyczy to zarówno klientów indywidualnych, jak i właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych – zapewnia Miłosz Gromski.

Zdradza, że jeśli klient ma w ING Banku konto osobiste i firmowe, np. prowadzi jednoosobową działalność, wówczas otrzyma jeden login, którym będzie się mógł logować do aplikacji mobilnej na jednym urządzeniu, a aplikacja mobilna daje szybki dostęp do dwóch kontekstów – indywidualnego i firmowego.

– Aby korzystać z aplikacji mobilnej Moje ING mobile, niezależnie od liczby posiadanych kont w banku, wystarczy jedno urządzenie i jeden numer telefonu – dotyczy klientów indywidualnych i właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych – tłumaczy przedstawiciel ING Banku Śląskiego. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy klienci prowadzą inną niż jednoosobowa działalność gospodarczą. – Wtedy taka osoba dostaje dwa loginy – jeden do kont indywidualnych, drugi do firmowych. Ponieważ ze względów bezpieczeństwa na jednym telefonie klient może aktywować aplikację dla jednego loginu, drugim może logować się do Mojego ING z poziomu przeglądarki w telefonie. Zarówno aplikacja, jak i wersja przeglądarkowa udostępniają te same funkcje i możliwości – tłumaczy Miłosz Gromski.

Czasem są limity

Jak zauważa Michał Czurabski, menedżer zespołu rozwoju bankowości mobilnej, departament bankowości internetowej i mobilnej w Credit Agricole, klient może aktywować aplikację mobilną maksymalnie na pięciu urządzeniach.

– Nie potrzebuje jednak do każdego z nich oddzielnego numeru telefonu. Numer jest potrzebny do otrzymania esemesa w procesie aktywacji, jeśli klient ma taką metodę autoryzacji. Po aktywowaniu aplikacji klient nadaje oddzielne hasło oraz PIN do aplikacji i na podstawie tych danych korzysta z funkcji oraz usług aplikacji mobilnej- – wyjaśnia Michał Czurabski.

W Pekao SA potrzebny jest jeden numer telefonu przypisany do bankowości mobilnej. – A już w aplikacji klient ma dostępne wszystkie rachunki – zapewnia biuro prasowe banku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prawo nie zabrania, ale czy będą klienci

Banki mogą być otwarte w niedziele w centrach handlowych, ale z takiej możliwości nie ...

Dziecko z własną kartą. Co oferują banki dla 13+?

Warto zaszczepić w naszych pociechach zainteresowanie finansami osobistymi. Coraz rzadziej nosimy przy sobie gotówkę. ...

Banki podnoszą oprocentowanie lokat kwartalnych

Na depozytach bankowych zarobić można do 4 proc. w skali roku. To najlepsze lokaty ...