– W takim wypadku rzeczywiście możliwe jest aktywowanie tylko jednej aplikacji IKO – dodaje przedstawicielka banku. Podkreśla, że jedną z funkcji aplikacji jest wysyłanie przelewów na numer telefonu, a w takich przelewach nadawca identyfikowany jest właśnie numerem telefonu karty SIM, zainstalowanej w jego urządzeniu, z której jest wysyłany esemes w ramach aktywacji aplikacji.
– Nie na możliwości zmiany tego numeru inaczej niż poprzez ponowną aktywację aplikacji IKO. Takie, a nie inne, zachowanie aplikacji ma na celu zapewnienie maksymalnego możliwego poziomu bezpieczeństwa klienta – tłumaczy Karolina Tomczak.
Wystarczy jeden numer
Jak jest w innych bankach? Czy jeden numer telefonu może obsługiwać aplikacje różnych kont tej samej osoby? Jak mówi Miłosz Gromski z ING Banku Śląskiego, w celu zarządzania wszystkimi swoimi kontami poprzez aplikację mobilną Moje ING mobile wystarczy jedno urządzenie i jeden numer telefonu.
– Klient otrzymuje swój login, w ramach którego po aktywowaniu aplikacji ma dostępne wszystkie swoje konta i inne produkty oszczędnościowo-kredytowe. Dotyczy to zarówno klientów indywidualnych, jak i właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych – zapewnia Miłosz Gromski.
Zdradza, że jeśli klient ma w ING Banku konto osobiste i firmowe, np. prowadzi jednoosobową działalność, wówczas otrzyma jeden login, którym będzie się mógł logować do aplikacji mobilnej na jednym urządzeniu, a aplikacja mobilna daje szybki dostęp do dwóch kontekstów – indywidualnego i firmowego.
– Aby korzystać z aplikacji mobilnej Moje ING mobile, niezależnie od liczby posiadanych kont w banku, wystarczy jedno urządzenie i jeden numer telefonu – dotyczy klientów indywidualnych i właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych – tłumaczy przedstawiciel ING Banku Śląskiego. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy klienci prowadzą inną niż jednoosobowa działalność gospodarczą. – Wtedy taka osoba dostaje dwa loginy – jeden do kont indywidualnych, drugi do firmowych. Ponieważ ze względów bezpieczeństwa na jednym telefonie klient może aktywować aplikację dla jednego loginu, drugim może logować się do Mojego ING z poziomu przeglądarki w telefonie. Zarówno aplikacja, jak i wersja przeglądarkowa udostępniają te same funkcje i możliwości – tłumaczy Miłosz Gromski.