W indywidualnych wypadkach bankowcy mogą przyjąć dyspozycję posiadacza rachunku poza oddziałem.
Mama pana Krzysztofa jest starszą osobą, wieloletnią klientką PKO BP. Niedawno miała wypadek, nie może chodzić, a pilnie potrzebuje wykonać operację na swoim koncie. – Jeśli klient jest obłożnie chory, to czy bank ma możliwość wysłania przedstawiciela do takiej osoby? – pyta pan Krzysztof, który tej operacji za mamę wykonać nie może, bo nie ma odpowiedniego pełnomocnictwa.
Warto sprawdzić: Kolejne opłaty w bankach i noworoczne podwyżki prowizji
Z banku dostał odpowiedź, że jeśli klient nie może osobiście udać się do oddziału, np. z powodu choroby, to może skorzystać z pomocy notariusza, przed którym może zostać sporządzone pełnomocnictwo upoważniające go do dysponowania rachunkiem.
To samo mówi nam Joanna Fatek z biura prasowego PKO BP. – Klient powinien ustanowić pełnomocnika do rachunku w formie pełnomocnictwa notarialnego. Klienci, którzy korzystają z bankowości elektronicznej, mogą nadać pełnomocnictwo przez iPKO – dodaje.
A jak taki problem rozwiązują w innych bankach?
Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska informuje, że do każdej sytuacji bank podchodzi indywidualnie i szuka rozwiązań pozwalających niestandardowo podejść do obsługi specyficznych potrzeb klienta. – Mnogość kanałów do kontaktu rozszerza nasze możliwości w tym zakresie – dodaje Ewa Krawczyk.
To samo słyszymy w Credit Agricole. – Gdy klient jest osobą ze szczególnymi potrzebami, np. osobą niepełnosprawną, wówczas pracownik banku może przyjść do jego domu – informuje Agnieszka Spólnik, dyrektor biura transformacji bankowości detalicznej.
Na miejscu doradca zweryfikuje dokument tożsamości, a potem przyjmie dyspozycję na drukach banku. Po powrocie do banku wprowadzi ją do systemu. – Do nietypowej sytuacji podchodzimy indywidualnie. Zależy nam, aby umożliwić każdemu klientowi korzystanie z naszych usług i dlatego staramy się znaleźć rozwiązanie dopasowane do jego potrzeb – podkreśla dyr. Spólnik.
Warto sprawdzić: Dziecko może łatwo wyczyścić nam konto grając na telefonie
Marcin Starkowski z biura komunikacji korporacyjnej Pekao SA twierdzi, że w wyjątkowych sytuacjach, w których znajdą się klienci detaliczni, bank dopuszcza możliwość przyjęcia przez pracownika niektórych dyspozycji (operacyjnych lub formalno-prawnych) poza oddziałem. – Ponieważ nie są to standardowe przypadki, każdorazowo do zgłoszonego zapotrzebowania na taką formę obsługi poza oddziałem banku podchodzimy indywidualnie w celu ustalenia najlepszego dla klienta, ale dopuszczalnego od strony formalnej i prawnej, rozwiązania – tłumaczy Marcin Starkowski.
Opisane przez nas sytuacje dotyczą Kowalskiego.
Klient premium ma lepiej
W Pekao SA klientom posiadającym własnych doradców premium lub private bankingu bank w ramach standardowej oferty zapewnia możliwość składania większości dyspozycji telefonicznie bezpośrednio u swojego doradcy.
Warto sprawdzić: Jak i dlaczego znikają pieniądze we wpłatomatach
Można też tego dokonać podczas umówionego wcześniej spotkania z doradcą poza oddziałem banku w dogodnym dla klienta miejscu i czasie.
W innych bankach sytuacja klientów premium lub private bankingu jest podobna. W standardowej ofercie banki zapewniają im możliwość składania dyspozycji telefonicznie i w trakcie spotkania poza oddziałem banku.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.