Reklama
Rozwiń

Bogaci nie kupują obrazów

Wydawnictwo Naukowe PWN wydało książkę Doroty Żaglewskiej „Sztuka czy biznes. Sekrety antykwariuszy”.

Publikacja: 24.10.2018 12:45

Bogaci nie kupują obrazów

Foto: pieniadze.rp.pl

Autorka przeprowadziła badania socjologiczne. Wynika z nich, że kondycja krajowego rynku zależy nie tylko od podaży i popytu, lecz przede wszystkim od kapitału kulturowego potencjalnych klientów.

Żaglewska obroniła w 2016 roku doktorat na temat krajowego rynku sztuki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Książka wykorzystuje ustalenia pracy doktorskiej, różne wątki zaktualizowano – dotyczą 2018 roku. Kapitał kulturowy to pojęcie znane z prac francuskiego socjologa Pierre’a Bourdieu. Okazało się przydatne przy charakterystyce krajowego rynku sztuki i antyków. Mechanizmy czysto ekonomiczne dotyczące rynku dóbr luksusowych nie wystarczyły, by w pełni opisać fenomen tego niedojrzałego rynku.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Sztuka
Inwestorze, prokurator zabierze ci obraz
Sztuka
Rekordowe licytacje, dobry początek roku
Sztuka
Pieniądze leżą na ulicy, wystarczy się schylić
Sztuka
Zdrożeją obrazy malarzy kolorystów
Sztuka
Tanio kupowali zaginione dzieła i odsprzedawali je za miliony
Sztuka
Tanie wybitne obrazy jako fundusz emerytalny. W co zainwestować