Reklama
Rozwiń
Reklama

Bogaci nie kupują obrazów

Wydawnictwo Naukowe PWN wydało książkę Doroty Żaglewskiej „Sztuka czy biznes. Sekrety antykwariuszy”.

Publikacja: 24.10.2018 12:45

Bogaci nie kupują obrazów

Foto: pieniadze.rp.pl

Autorka przeprowadziła badania socjologiczne. Wynika z nich, że kondycja krajowego rynku zależy nie tylko od podaży i popytu, lecz przede wszystkim od kapitału kulturowego potencjalnych klientów.

Żaglewska obroniła w 2016 roku doktorat na temat krajowego rynku sztuki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Książka wykorzystuje ustalenia pracy doktorskiej, różne wątki zaktualizowano – dotyczą 2018 roku. Kapitał kulturowy to pojęcie znane z prac francuskiego socjologa Pierre’a Bourdieu. Okazało się przydatne przy charakterystyce krajowego rynku sztuki i antyków. Mechanizmy czysto ekonomiczne dotyczące rynku dóbr luksusowych nie wystarczyły, by w pełni opisać fenomen tego niedojrzałego rynku.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Sztuka
Inwestorze, prokurator zabierze ci obraz
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sztuka
Rekordowe licytacje, dobry początek roku
Sztuka
Pieniądze leżą na ulicy, wystarczy się schylić
Sztuka
Zdrożeją obrazy malarzy kolorystów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Sztuka
Tanio kupowali zaginione dzieła i odsprzedawali je za miliony
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama