– Na pewno nie mieliśmy intencji wprowadzenia klienta w błąd. Jeżeli tak się jednak stało przepraszam w imieniu mojej firmy – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy telekomu.
Dodał, że rozwiązaniem sprawy może być jedna z dwóch możliwości albo aktywacja czy przywrócenie dowolnej usługi stacjonarnej, czyli internet lub telefon lub aktywacja Internetu Biurowego LTE.
Warto sprawdzić: Gdzie najtaniej płacić rachunki? Sprawdziliśmy
Mniej usług, wyższy abonament
Pan Mateusz jest wieloletnim klientem firmy Orange. Obecnie ma podpisane umowy na trzy telefony komórkowe. W grudniu przedłużał umowy na nie, ale w kwietniu zrezygnował z telefonu stacjonarnego.
– Moja umowa na usługi stacjonarne dawno się skończyła i przeszła na czas nieokreślony. Przed jej rozwiązaniem pytałem kilkakrotnie w salonie czy to nie wpłynie na ceny usług abonamentu telefonów komórkowych. Tłumaczono mi, że są to odrębne umowy, na które dostawałam osobne faktury a ponadto moja umowa stacjonarna i tak dobiegła dawno końca – opowiada pan Mateusz.
Pierwsza faktura po wypowiedzeniu umowy opiewała na kwotę, jak wcześniej – niespełna 100 zł, ale już kolejna była znacznie wyższa. Sięgała 166,05 zł. Podwyżka sięgnęła niemal 70 proc.