Pandemia pokazała, jak ważny jest handel sztuką w internecie. Wobec spodziewanej drugiej fali i możliwego kryzysu ekonomicznego Stowarzyszenie Antykwariuszy i Marszandów Polskich wysłało do członków poradnik, jak skutecznie zaistnieć i funkcjonować w sieci (www.antykwariusze.pl).
Warto sprawdzić: Pandemia zrodziła rewolucję na rynku bibliofilskim
Autorami poradnika są Cecylia Grabek, Łukasz Grabek, reprezentujący firmę ArtSaas (www.artsaas.com), i Magdalena Sadłocha. Co zawiera poradnik?
Jeden z rozdziałów nosi tytuł: „Daj się wyguglować. Jak zwiększyć widoczność twojej strony w sieci”. Kolejny omawia problem „Strona WWW jako narzędzie do rozbudowy bazy klientów”. Czytelnicy dowiadują się, jaką rolę w ich pracy mogą odegrać webinaria.
Strategie internetowe opisano w sposób zrozumiały dla laika. Dowiadujemy się, jak wykonywać fotografie, jakiej obróbce poddawać je przed wrzuceniem do sieci. W spisie rozdziałów widnieje np. hasło „zmniejszarki zdjęć”. Lektura pozwala podjąć świadomą decyzję, czy sami będziemy obsługiwali stronę w internecie, czy obsługę powierzymy zawodowcom.