Aktualizacja: 09.05.2025 11:22 Publikacja: 14.06.2021 13:29
Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński
Wyzwaniem dla wielu firm z warszawskiego parkietu są rosnące koszty. Część spółek ma jednak swoje sposoby, by nie odbiło się to negatywnie na rentowności ich biznesu.
– Najprostszym rozwiązaniem problemu rosnących kosztów jest ich przerzucenie na klientów, lecz nie zawsze otoczenie konkurencyjne umożliwia takie działanie bez uszczerbku dla biznesu. W przypadku np. branży handlowej podwyżki dotyczą wszystkich konkurentów, co umożliwia podnoszenie cen. Jednocześnie spółki są w stanie zwiększać skalę biznesu i rozmywać część kosztów. Daje to możliwość utrzymania lub nawet poprawy marż – wyjaśnia Maciej Kik, zarządzający funduszami akcji w Generali Investments TFI.
W minionym roku Bank Pekao pozyskał dla swych klientów łącznie ponad 16 mld zł. Wartość 21 emisji zorganizowanyc...
Znana prawda doświadczonych graczy z rynków finansowych mówi, że w czasach kryzysów czy turbulencji geopolityczn...
Część posiadaczy detalicznych obligacji skarbowych kupowanych w maju czeka niemiła niespodzianka. Oprocentowanie...
Nasz sektor nowoczesnych usług dla biznesu po mistrzowsku przyciąga zagranicznych inwestorów. Jesteśmy liderem w...
Niemal 74 proc. polskich inwestorów indywidualnych zrównoważyło lub planuje zrównoważyć swoje portfele w tym rok...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas