Mieszkańcy podwarszawskiego Pruszkowa na lokalnym forum ostrzegają się przed bankomatem stojącym przy ul. Wojska Polskiego. „Wciąga karty. Tak stało się z moją oraz żony. Obie były ważne. Dzień wcześniej tak kartę straciła emerytka" – ostrzegał jeden z mieszkańców.
Czytaj więcej
Banki i operatorzy tych maszyn instalują wewnątrz urządzeń systemy, które uniemożliwiają kradzież pieniędzy nawet po wysadzeniu urządzenia.
Co może być przyczyną takiej sytuacji? – Najczęstszą przyczyną zatrzymania karty jest żądanie zatrzymania przez jej wydawcę bądź nieodebranie karty przez klienta. Przyczyną może być również awaria czytnika, ale to sporadyczne zdarzenia – mówi Halina Karpińska, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej w Banku Millennium.
W przypadku zatrzymania karty klienta Banku Millennium w bankomacie obsługiwanym przez pracowników banku jest możliwość jej odzyskania. – W przypadku klienta spoza banku, zatrzymane karty są niszczone, a klient powinien zastrzec kartę i wnioskować o nową – radzi dyr. Karpińska.
Angelika Szpręgiel z biura prasowego Euronet Polska wylicza powody niezwrócenia karty: – Utrata ważności karty, zgłoszenie jej jako zagubionej lub skradzionej, błąd odczytu danych w przypadku jej fizycznego uszkodzenia przed umieszczeniem w czytniku, cofnięcie karty do czytnika w wyniku nieodebrania jej przez klienta w czasie 30 sekund oraz awaria bankomatu.