Do realizowanych projektów PKO BP stara się angażować społeczności lokalne, w tym swoich klientów. – Za każdą płatność zbliżeniową wykonaną przez klienta za pomocą telefonu lub zegarka nasza fundacja przekaże 50 groszy. Bank przeznaczył pół miliona złotych na wsparcie wychowanków domów dziecka, którzy rozpoczynają samodzielne życie – mówi Grzegorz Culepa. W ofercie PKO BP jest karta debetowa affinity Inteligo Visa payWave „Dobro procentuje”. Każdy posiadacz karty może pomagać, płacąc kartą. Nie ponosi żadnych kosztów, bo bank przeznacza część swoich dochodów z każdej transakcji na wybrany przez jej posiadacza cel z zakresu edukacji, zdrowia, ekologii.
W 12 miastach w Polsce organizowany jest PKO Bieg Charytatywny pod hasłem „Pomagamy z każdym krokiem”. Jego celem jest walka z ubóstwem i niedożywieniem dzieci. W tegorocznej, czwartej edycji uczestniczyło 6,5 tys. osób, dzięki temu fundacja PKO BP przeznaczyła blisko 730 tys. zł dla najbardziej potrzebujących dzieci. Każdy z uczestników biegu może wziąć udział w akcji, pokonując dystans z kartką „biegnę dla…”.
Czytaj także: Ty używasz karty, bank pomaga potrzebującym
Także Santander Bank Polska i jego fundacja prowadzi wiele akcji dobroczynnych, do których zaprasza klientów. – Na początku grudnia zorganizowaliśmy akcję dla młodych klientów „Bankowe Mikołaje”. Zebrane dary przekazaliśmy do 13 domów dziecka – informuje Marzena Atkielska, prezes Fundacji Santander Bank Polska.
Fundacja przeprowadziła Ogólnopolską Zbiórkę Żywności – w akcję zaangażowało się wielu klientów banku, a także jego pracowników – wolontariuszy. Zebrane produkty Banki Żywności oraz organizacje partnerskie przekazały do lokalnych organizacji dobroczynnych. W 2018 roku fundacja zebrała prawie cztery tony żywności.
W Banku Millennium projekty wsparcia realizowane są głównie przez fundację. – Od kilku lat prowadzimy konkurs, w którym pracownicy mogą wygrać grant na realizację akcji społecznej. Do tej pory w akcjach finansowanych z konkursu grantowego wzięło udział ponad 300 wolontariuszy – mówi Anna Pulnar, ekspert ds. CSR w Banku Millennium.