Nie do każdego przyjdzie mail po przelewie

Część banków oferuje wysyłanie potwierdzeń przelewów internetowych czy mobilnych bezpośrednio na e-mail klientów, inni mogą je zobaczyć w historii transakcji po realizacji przelewu.

Publikacja: 02.03.2019 13:35

Nie do każdego przyjdzie mail po przelewie

Foto: Adobe Stock

Pani Katarzyna jest klientką ING Banku Śląskiego. Przelewy robi w bankowości internetowej lub mobilnej. – Szkoda, że ten bank nie ma funkcji, aby potwierdzenie przelewu wysyłać bezpośrednio na e- mail. Inne banki mają to od dawna – mówi kobieta. Pytała o to bank. W odpowiedzi usłyszała, że na razie nic nie wiadomo o wdrożeniu takiej funkcjo.- Obecnie można pobrać takie potwierdzenie w Moim ING po zalogowaniu –tłumaczył kobiecie bankowiec.

Niemal to samo usłyszeliśmy od Miłosza Gromskiego z biura prasowego ING Banku Śląskiego. – Nie oferujemy wysyłki potwierdzenia na adres i obecnie nie planujemy takiego rozwiązania – powiedział nam bankowiec.

W Pekao SA potwierdzenie dla każdej operacji jest dostępne zarówno w bankowości elektronicznej Pekao24, jak i mobilnej PeoPay. – Aale nie ma opcji bezpośredniego wysłania na adres e-mail. Analizujemy możliwość rozbudowania tej funkcji o opcję wysyłki na adres mailowy – zapowiada  Anna Markowska, z biura PR i Nowych Mediów tego banku.

Warto sprawdzić: Szybkie i bezpieczne przelewy BLIK podbiły serca Polaków

Credit Agricole udostępnia możliwość generowania potwierdzeń operacji: w serwisie mobilnym – dla przelewów wychodzących, w serwisie internetowym dla wszystkich transakcji. – Potwierdzenia mogą być pobrane bezpośrednio z serwisu na urządzenie – komputer/telefon – tłumaczy Michał Czurabski, manager Zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej w banku. Dodaje, że oprócz klasycznych potwierdzeń operacji, klient może uruchomić opcję powiadomień SMS o realizacji/otrzymaniu płatności – co znacznie wpływa na jego poczucie bezpieczeństwa i kontrolę swoich transakcji.

– Po udostępnieniu przelewów na telefon BLIK potwierdzenia tych płatności będą przesyłane za pośrednictwem powiadomień PUSH oraz wiadomości do aplikacji CA24 Mobile – tłumaczy Michał Czurabski.

Także w Citi Handlowym nie można otrzymać potwierdzenia na e-mail.- Tylko na zamówienie płatnych dyspozycji – mówi Zuznana Przepiórkiewicz, z biura prasowego. Ale zdradza, że bank pracuje nad takim udogodnieniem. Na razie  klient może pobrać sobie potwierdzenie z serwisu Citibank Online, a w przypadku braku możliwości pobrania potwierdzenia z platformy internetowej to może również zamówić potwierdzenie. Wówczas dokument zostanie wysłany pocztą lub na adres e-mail. Usługa może być płatna zgodnie z TOiP.

Są jednak banki, które wysyłają potwierdzenia na e-mail. Tak jest w Alior Banku. Tu klient może podczas realizacji przelewu wskazać adres email jeden lub kilka, na który ma zostać wysłane potwierdzenie przelewu. – Funkcjonalność jest dostępna zarówno w dotychczasowym, jak i nowym systemie bankowości internetowej – opowiada Kaja Krassowska-Suchan, Menedżera ds. Bankowości Elektronicznej Alior Banku.

Warto sprawdzić: Pomyłkowy przelew? Jak odzyskać pieniądze

Podobnie jest w Banku Millennium. – Nasz klient ma taką możliwość już od dłuższego czasu zarówno w serwisie bankowości internetowej Millenet, jak i w aplikacji mobilnej –mówi Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium. Dodaje, że bank oferuje w swoich kanałach elektronicznych wiele funkcji, które mają ułatwiać klientom codzienne życie. – Możliwość wysłania potwierdzenia przelewu na adres email jest zaszyta bezpośrednio w formularzu przelewu jako jedna z pozycji do wypełnienia. Wystarczy, że klient oprócz kwoty i odbiorcy przelewu wpisze wybrany adres mailowy (może to być kilka adresów) i potwierdzi realizację przelewu, by potwierdzenie zostało automatycznie wysłane – tłumaczy dyr. Karpińska.

Taką opcję oferuje również PKO BP. –W aplikacji mobilnej IKO po wejściu w szczegóły danej transakcji, znajduje się funkcja „Generuj potwierdzenie operacji” – po kliknięciu w aplikacji otwiera się plik PDF potwierdzający szczegóły transakcji. Można go z tego miejsca np. wysłać e-mailem jako załącznik, wysłać w wiadomości MMS lub za pośrednictwem komunikatorów, wydrukować, skopiować etc –tłumaczy Karolina Tomaczak, z biura prasowego. Zdradza, że taka funkcja te jest dostępna w aplikacji od ok. 2,5 roku. Z kolei w w iPKO klient ma kilka opcji potwierdzenia przelewów internetowych. Jedną z nich jest „na adres e-mail” – odbiorca otrzyma podpisaną cyfrowo wiadomość z adresu potwierdzenie@ipko.pl. E-mail z tytułem „Potwierdzenie operacji” będzie zawierał plik w formacie PDF.

Poza tym – „plik w formacie PDF” – plik można wyświetlić oraz zapisać na dysku. Inną z opcji jest  „faks” – potwierdzenie można wysłać wyłącznie na krajowy numer telefonu stacjonarnego. – Potwierdzenia transakcji klienci otrzymują w taki sposób, w jaki sobie skonfigurują – dostępne są pushe (wyświetlają się tylko w aplikacji mobilnej, ale potwierdzają transakcje dokonane we wszystkich kanałach, w zależności od ustawień klienta), SMSy, e-maile- tłumaczy Karolina Tomczak.

Pani Katarzyna jest klientką ING Banku Śląskiego. Przelewy robi w bankowości internetowej lub mobilnej. – Szkoda, że ten bank nie ma funkcji, aby potwierdzenie przelewu wysyłać bezpośrednio na e- mail. Inne banki mają to od dawna – mówi kobieta. Pytała o to bank. W odpowiedzi usłyszała, że na razie nic nie wiadomo o wdrożeniu takiej funkcjo.- Obecnie można pobrać takie potwierdzenie w Moim ING po zalogowaniu –tłumaczył kobiecie bankowiec.

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił