Liczba systemów płatności mobilnych oferowanych przez poszczególne banki stale rośnie. W Banku Millennium klienci mogą korzystać za pośrednictwem smartfona z płatności HCE oraz płatności BLIK. Credit Agricole tylko w tym roku zaproponował klientom płatności Google Pay oraz Apple Pay. Od kilku miesięcy mogą oni też korzystać z płatności BLIK.
– To także alternatywa dla karty płatniczej. Wpisując kod BLIK do terminala czy w czasie płatności online, płacimy w prosty i szybki sposób – przypomina Łukasz Warachim, specjalista ds. bankowości mobilnej w banku Credit Agricole.
Dodaje, że na przełomie marca 2019 do płatności BLIK dołączyły przelewy na telefon BLIK, dzięki tej usłudze w czasie rzeczywistym możemy przelać pieniądze osobie, która również z niej korzysta. W PKO BP w aplikacji IKO możliwe są płatności za pomocą kodu BLIK, płatności zbliżeniowe HCE (tylko dla posiadaczy telefonów z systemem Android), płatności Apple Pay (tylko dla posiadaczy telefonów z systemem iOS) czy płatności Garmin Pay.
Warto sprawdzić: Gotówka ze sklepowej kasy
Klienci Santander Banku mogą płacić za zakupy telefonem, tabletem i zegarkiem, realizować transakcje w terminalach POS, e-commerce, in-app payments. Na koniec listopada 2018 ofertę płatności zbliżeniowych obejmowała: aplikację Santander mobile (HCE), Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay i BLIK.
– Oferta obejmuje nie tylko klientów detalicznych, ale i firmowych. Z rozwiązań tych mogą korzystać użytkownicy kart Visa oraz MasterCard. W Santander Bank Polska wychodzimy z założenia, że płatności stwarzają ogromny potencjał, jeśli chodzi o wzrost satysfakcji klientów i budowanie ich lojalności – tłumaczy Ewa Krawczyk z biura prasowego.