– Pojęcie zleceń stałych dotyczy kilku różnych usług bankowych, których generalnym celem i zasadą jest automatyczne przekazywanie środków dla konkretnych odbiorców w ustalonych terminach, jakie zdefiniuje klient – tłumaczy biuro prasowe Pekao SA. Bankowcy podnoszą, że w formie poleceń zapłaty można automatycznie ustawić płatności za telefon, energię elektryczną, a bo kwoty tych faktur zmieniają się bowiem każdego miesiąca. – Klient składa odpowiednią dyspozycję na realizowanie poleceniem zapłaty faktur za gaz, prąd, telefon i później już dostawca takiej usługi przekazuje faktury bezpośrednio do banku klienta – wyjaśnia bank.
Promocja na rachunki
Co można wybrać w ramach zleceń stałych czy poleceń wypłaty poza zwykłymi rachunkami jak za czynsz, energię elektryczną, telefon komórkowy czy abonament za tv i internet?
– Nasi klienci chcąc ułatwić sobie opłacanie stałych rachunków ze swojego konta mogą utworzyć zlecenie stałe na swoim koncie osobistym. Mogą zrobić to sami za pośrednictwem serwisu internetowego CA24 (ebank), ale również w placówce bankowej, czy za pośrednictwem serwisu telefonicznego CA24 – mówi Paulina Kałuża-Lelakowska, product manager w departamencie Zarządzania Segmentami, Produktami Daily Banking i Oszczędnościami Credit Agricole.
Wyjaśnia, że istnieją dwa rodzaje zleceń stałych. Jedne związane z częstotliwością, wtedy klient, może zdecydować o przelewaniu tych samych kwot na ten sam rachunek z określoną częstotliwością (np. co miesiąc, co 3 miesiące, co pół roku), a drugie z harmonogramem . W tym przypadku klient może zdecydować o przelewaniu różnych kwot na ten sam rachunek odbiorcy w dowolnie wybranych przez siebie datach.
– Ten typ zlecenia będzie bardzo wygodny dla klientów, którzy np. spłacają kredyt w ratach malejących – wyjaśnia Paulina Kałuża-Lelakowska.