Bank czasem wyprowadzi klientów w pole

Choć banki i instytucje posiadające urządzenia do wypłat gotówki często aktualizują swoje strony internetowe pod względem lokalizacji bankomatów czy wpłatomatów, to bywa, że informacje na nich zawarte wprowadzają klientów w błąd.

Publikacja: 04.06.2019 21:17

Bank czasem wyprowadzi klientów w pole

Foto: Shutterstock

Taka sytuacja spotkała panią Annę, klientkę Pekao SA z Krakowa. Kobieta szukała bankomatu z funkcją wpłat.

– Strona banku pokazała mi urządzenie przy al. 29 Listopada. Na miejscu okazało się, że to zwykły bankomat, gdzie gotówki nie wpłacę – opowiada kobieta. I pyta: Jak często banki aktualizują swoje strony internetowe w sprawie lokalizacji takich urządzeń?

Anna Markowska z Pekao SA zapewniła, że dane dotyczące placówek i bankomatów są aktualizowane automatycznie raz dziennie.

– Niedawno wdrożyliśmy nową stronę WWW i obecnie trwają prace nad optymalizacją działania mechanizmów wyszukiwania. Zakończenie tych prac planowane jest na ostatni tydzień maja.

Zapytaliśmy o aktualizację stron WWW inne banki i firmy prowadzące takie urządzenia. Nikt nie przyznaje się, by aktualizował swoje strony sporadycznie. – Dane są aktualizowane codziennie rano – zapewnia Grzegorz Culepa z biura prasowego PKO BP.

Warto sprawdzić: Pieniędzy z wpłatomatu nie ma na koncie. Co robić?

Anna Strompowska, Partnership Manager w Credit Agricole, zapewnia, że bank informacje takie stara się aktualizować na bieżąco. – Niewłaściwa informacja może być wynikiem zwykłej pomyłki, a te zdarzają się bardzo rzadko – przyznaje przedstawicielka banku.

Ale są banki czy firmy prowadzące takie urządzenia, które swoje strony uzupełniają znacznie rzadziej. Raz na tydzień, a nawet raz w miesiącu.

– Jeśli chodzi o listę adresów oddziałów/ bankomatów/ wpłatomatów na santander.pl, jest ona zwykle aktualizowana raz w miesiącu, przeważnie w jego w pierwszej połowie – mówi Ewa Krawczyk z biura prasowego Santander Bank Polska.

Przyznaje, że w przypadku dużej liczby zmian aktualizacje wykonywane są częściej.

Ewa Miziołek, dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży Euronet Polska, mówi, że strona internetowa Euronet Polska: www.euronet.pl, pod kątem adresów bankomatów oraz wpłatobankomatów aktualizowana jest raz w tygodniu.

– Sytuacje, gdy strona wskazuje nieaktualne informacje i zamiast wpłatobankomatu wyświetla lokalizację bankomatu bądź odwrotnie, wynikają z faktu, że urządzenia mogą być relokowane w zależności od potrzeb klientów korzystających z nich w danej lokalizacji – tłumaczy dyr. Miziołek.

Podkreśla, że proces relokacji bankomatów i wpłatobankomatów bądź montażu nowych urządzeń odbywa się każdego dnia.

Taka sytuacja spotkała panią Annę, klientkę Pekao SA z Krakowa. Kobieta szukała bankomatu z funkcją wpłat.

– Strona banku pokazała mi urządzenie przy al. 29 Listopada. Na miejscu okazało się, że to zwykły bankomat, gdzie gotówki nie wpłacę – opowiada kobieta. I pyta: Jak często banki aktualizują swoje strony internetowe w sprawie lokalizacji takich urządzeń?

Pozostało 84% artykułu
1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Pierwszy bank z 7,2% na koncie oszczędnościowym do 100 tys. złotych
Konta Bankowe
Protest bankomatów. Dziś w Euronecie można pobrać mniejszą kwotę
Konta Bankowe
Z niechcianym przelewem mogą być problemy. To nie jest „nieoczekiwany prezent”
Konta Bankowe
Duża awaria w Alior Banku. Klienci mają problemy ze stroną internetową i aplikacją
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao