Tablety podbiły rynek kilka lat temu. To urządzenie mobilne w postaci małego komputerka z ekranem dotykowym. Niektórzy użytkownicy nazywają go przerośniętym smartfonem. Statystyki pokazują, że najczęściej tablet jest wykorzystywany do przeglądania stron internetowych, korzystania z portali społecznościowych, sprawdzania poczty elektronicznej czy grania. Poza tym użytkownicy wykorzystują to urządzenie do oglądania filmów, słuchania muzyki czy czytania e-książek. Czy tablet może służyć też jako przenośny bank? Niekoniecznie.

– Aplikacja mobilna Pekao SA PeoPay, która pozwala na dostęp do rachunku płatniczego przez internet, umożliwia sprawdzenie salda rachunku, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku na tablecie nie działa. Dlaczego? Czy to się zmieni? – pyta jedna z klientek Pekao SA.

Warto sprawdzić: Bankowość mobilna: hakerzy czekają na naszą nieuwagę

Pekao24 w Pekao SA

Anna Markowska z biura prasowego tego banku zapewnia, że od początku 2016 roku oferuje on dla klientów indywidualnych korzystających z tabletów dedykowaną aplikację „Pekao24 na tablety”.

– Aplikacja jest zaprojektowana z myślą o większych ekranach tabletów i pozwala zrealizować najważniejsze operacje znane z serwisu internetowego, takie jak: przelewy, zakładanie lokat, spłatę karty – wylicza przedstawicielka banku. Dodaje, że w tym roku bank planuje również udostępnić klientom nową wersję bankowości internetowej Pekao24.

– Nowy serwis jest pisany od początku w technologii RWD, dzięki czemu prezentacja treści będzie odpowiednio dostosowana do ekranu urządzenia (w tym także do ekranów tabletów), z którego w danym momencie klient korzysta – opowiada Anna Markowska. Dodaje, że dla użytkowników smartfonów bank oferuje aplikację PeoPay – możliwa jest także jej instalacja na niektórych modelach tabletów wyposażonych w moduł GSM.

– Aplikacja PeoPay to nowoczesne połączenie funkcji płatniczych (m.in. płacenie zbliżeniowe telefonem, BLIK, wypłacanie gotówki) z mobilnym dostępem do wszystkich produktów oraz możliwość realizacji operacji. Aplikacja dostępna jest do pobrania w sklepach Google Play (Android) i App Store (iOS) – wyjaśnia Anna Markowska. Przedstawicielka banku podkreśla, że w jego ofercie znajdują się także aplikacje mobilne dostępne zarówno na tablety, jak i smartfony, np. aplikacja Pekao24Makler dedykowana dla klientów Domu Maklerskiego Pekao oraz aplikacja PekaoBiznes24 dla klientów firmowych.

Jak jest w innych bankach?

– Oczywiście istnieje możliwość instalacji naszych aplikacji na tablecie, zarówno na sprzętach pracujących pod kontrolą systemu Android, jak i iOS – mówi Ewa Krawczyk z biura prasowego Santander Bank Polska. Grzegorz Culepa z PKO BP przyznaje, że aplikacja IKO jest przeznaczona tylko na telefony komórkowe i bank nie planuje zmian w tym zakresie.

Warto sprawdzić: Oto najciekawsze nowości w aplikacjach bankowych

Karolina Kozakiewicz z BNP Paribas przyznaje, że aktualnie aplikacja GOmobile nie jest dostępna na tablety. – Natomiast nie wykluczamy wprowadzenia takiej możliwości w przyszłości – zapowiada przedstawicielka banku. A Kinga Wojciechowska-Rulka z mBanku mówi, że aplikacje mBanku dostępne w App Store i Sklepie Play działają na tabletach, choć nie są specjalnie przeznaczone do użytku na tych urządzeniach, bo są skonstruowane tak, aby optymalnie działać na smartfonach. – Klienci korzystający z tabletów wybierają jednak raczej logowanie do serwisu bankowości internetowej – mówi Kinga Wojciechowska-Rulka. Ale już aplikacja mobilna Moje ING mobile ING Banku Śląskiego działa na tabletach.