W tych bankach nie wystarczy kliknąć, żeby zamknąć konto

Nie we wszystkich bankach można przez internet zamknąć rachunek, nawet jeśli w ten sposób się go otworzyło.

Publikacja: 23.10.2019 15:47

W tych bankach nie wystarczy kliknąć, żeby zamknąć konto

Foto: Adobe Stock

Czasami potrzebna jest wizyta w oddziale. Można to też zrobić listownie czy przez telefon. Tak jest choćby w PKO BP. – Konto można otworzyć przez internet, ale nie da się go już tak zamknąć. Potrzebna jest wizyta w oddziale. Dlaczego? – pyta jeden z klientów tego banku.

Roman Grzyb z biura prasowego PKO BP przyznaje, że klient ma możliwość złożenia wniosku o zamknięcia konta niezależnie od kanału jego założenia w dowolnej placówce banku. Może to być oddział bądź agencja. Można to zrobić korespondencyjnie.

Podobnie jest w Credit Agricole. – Umowę konta można wypowiedzieć w placówce bankowej lub korespondencyjnie, wysyłając wypowiedzenie na adres centrali banku. Nie ma możliwości wypowiedzenia umowy i zamknięcia konta w serwisie internetowym – przyznaje Halina Zając, specjalista transformacji bankowości detalicznej w Credit Agricole.

Także w BNP Paribas trzeba pofatygować się do oddziału. – Na chwilę obecną klient może zamknąć tam rachunek – mówi Karolina Kozakiewicz z biura prasowego BNP Paribas.

Warto sprawdzić: Jak pozbyć się niechcianych ofert telefonicznych

Z tymi bankami łatwiej się rozstać

Są jednak banki, które ułatwiają odejście klientom przez sieć. – Można zamknąć konto przez bankowość internetową lub mobilną – za pomocą funkcji Doradca online – mówi Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska.

Dodaje, że jest to połączenie wideo z doradcą banku, podczas którego klient może zamknąć konto – bez wychodzenia z domu. – Dodatkowo klient przez internet może zamówić kontakt do doradcy – i z jego pomocą zamknąć konto –tłumaczy Ewa Krawczyk.

Online można zamknąć rachunek w banku Millennium czy w mBanku. – Umowę można wypowiedzieć w całości lub w części dotyczącej wskazanego na wniosku rachunku, składając dyspozycję w serwisie transakcyjnym poprzez eksperta online, u konsultanta mLinii oraz w oddziale czy listownie – wylicza Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego mBanku.

I tak po zalogowaniu się do systemu transakcyjnego z menu trzeba wybrać odpowiednią opcję w zależności od serwisu. W starym – dyspozycje, w nowym – pasaż – usługi – wypowiedzenie rachunku . Można to też zrobić podczas kontaktu z ekspertem online poprzez wsparcie w obsłudze konta. – Rachunki – typ sprawy: wypowiedzenie.

Kinga Wojciechowska-Rulka przypomina, że podpis złożony na wypowiedzeniu powinien być zgodny z wzorem podpisu posiadanym przez bank w widniejącym na umowie lub oświadczeniu o zmianie nazwiska, formularzu zmiany wzoru podpisu, jeżeli taki dokument był składany.

– Jeśli podpis nie będzie zgodny, dyspozycja nie zostanie zrealizowana – tłumaczy przedstawicielka banku. Dodaje, że istnieje możliwość potwierdzenia własnoręczności złożonego podpisu na wypowiedzeniu przez upoważniony do tego podmiot. – Po złożeniu wniosku w serwisie transakcyjnym lub u Konsultanta mLinii nastąpi kontakt telefoniczny z naszej strony. Pracownik przekaże informacje na temat dalszych etapów realizacji wypowiedzenia umowy rachunku w całości – dodaje Kinga Wojciechowska-Rulka.

Warto sprawdzić: Stara przeglądarka może odciąć nas od pieniędzy

Coś się zmieni?

Niektóre banki myślą o wprowadzeniu wypowiedzeń umów kont przez internet. – Systematycznie wzbogacamy usługi bankowości elektronicznej i w przyszłości nie wykluczamy wdrożenia takiego rozwiązania – zapowiada Roman Grzyb z PKO BP.

Ale nie wszędzie tak jest. – Nie planujemy w najbliższej przyszłości udostępniać takiej funkcjonalności w serwisie internetowym – mówi Halina Zając z Credit Agricole.

Czasami potrzebna jest wizyta w oddziale. Można to też zrobić listownie czy przez telefon. Tak jest choćby w PKO BP. – Konto można otworzyć przez internet, ale nie da się go już tak zamknąć. Potrzebna jest wizyta w oddziale. Dlaczego? – pyta jeden z klientów tego banku.

Roman Grzyb z biura prasowego PKO BP przyznaje, że klient ma możliwość złożenia wniosku o zamknięcia konta niezależnie od kanału jego założenia w dowolnej placówce banku. Może to być oddział bądź agencja. Można to zrobić korespondencyjnie.

Pozostało 83% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konta Bankowe
Refundacja skradzionych pieniędzy. Jak działają polskie banki
Konta Bankowe
BLIK łączy siły z Revolutem. Ten sojusz odczują miliony klientów
Konta Bankowe
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Konta Bankowe
Pierwszy bank z 7,2% na koncie oszczędnościowym do 100 tys. złotych
Konta Bankowe
Protest bankomatów. Dziś w Euronecie można pobrać mniejszą kwotę