Dotąd klienci PKO BP podczas zakupów w sklepach internetowych w ramach ochrony 3D-Secure byli proszeni o potwierdzenie płatności kartą przez zalogowanie się do serwisu transakcyjnego iPKO lub podanie otrzymanego z banku kodu SMS.
– W tym roku wprowadziliśmy rozwiązanie, które pozwala na silne uwierzytelnienie transakcji mobilną autoryzacją w aplikacji IKO. Dla klientów, którzy jeszcze nie korzystają z naszej aplikacji, przygotowaliśmy alternatywną metodę autoryzacji – kodem SMS i PIN-em do karty – mówi Piotr Wardziak, z biura prasowego banku.
Warto sprawdzić: Karta kredytowa. Banki, które utrudniają obniżenie limitu
Podkreśla, że jeśli podczas autoryzacji którąkolwiek z metod występują komplikacje, klienci są instruowani, jak mają postępować. Otrzymują komunikaty na ekranie).
– Mogą np. otrzymać komunikat o tym, że czas na potwierdzenie transakcji upłynął – wówczas prosimy ich o powrót do sklepu i powtórzenie transakcji – tłumaczy przedstawiciel PKO BP.