Bank czasem wyprowadzi klientów w pole

Choć banki i instytucje posiadające urządzenia do wypłat gotówki często aktualizują swoje strony internetowe pod względem lokalizacji bankomatów czy wpłatomatów, to bywa, że informacje na nich zawarte wprowadzają klientów w błąd.

Publikacja: 04.06.2019 21:17

Bank czasem wyprowadzi klientów w pole

Foto: Shutterstock

Taka sytuacja spotkała panią Annę, klientkę Pekao SA z Krakowa. Kobieta szukała bankomatu z funkcją wpłat.

– Strona banku pokazała mi urządzenie przy al. 29 Listopada. Na miejscu okazało się, że to zwykły bankomat, gdzie gotówki nie wpłacę – opowiada kobieta. I pyta: Jak często banki aktualizują swoje strony internetowe w sprawie lokalizacji takich urządzeń?

Anna Markowska z Pekao SA zapewniła, że dane dotyczące placówek i bankomatów są aktualizowane automatycznie raz dziennie.

– Niedawno wdrożyliśmy nową stronę WWW i obecnie trwają prace nad optymalizacją działania mechanizmów wyszukiwania. Zakończenie tych prac planowane jest na ostatni tydzień maja.

Zapytaliśmy o aktualizację stron WWW inne banki i firmy prowadzące takie urządzenia. Nikt nie przyznaje się, by aktualizował swoje strony sporadycznie. – Dane są aktualizowane codziennie rano – zapewnia Grzegorz Culepa z biura prasowego PKO BP.

Warto sprawdzić: Pieniędzy z wpłatomatu nie ma na koncie. Co robić?

Anna Strompowska, Partnership Manager w Credit Agricole, zapewnia, że bank informacje takie stara się aktualizować na bieżąco. – Niewłaściwa informacja może być wynikiem zwykłej pomyłki, a te zdarzają się bardzo rzadko – przyznaje przedstawicielka banku.

Ale są banki czy firmy prowadzące takie urządzenia, które swoje strony uzupełniają znacznie rzadziej. Raz na tydzień, a nawet raz w miesiącu.

– Jeśli chodzi o listę adresów oddziałów/ bankomatów/ wpłatomatów na santander.pl, jest ona zwykle aktualizowana raz w miesiącu, przeważnie w jego w pierwszej połowie – mówi Ewa Krawczyk z biura prasowego Santander Bank Polska.

Przyznaje, że w przypadku dużej liczby zmian aktualizacje wykonywane są częściej.

Ewa Miziołek, dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży Euronet Polska, mówi, że strona internetowa Euronet Polska: www.euronet.pl, pod kątem adresów bankomatów oraz wpłatobankomatów aktualizowana jest raz w tygodniu.

– Sytuacje, gdy strona wskazuje nieaktualne informacje i zamiast wpłatobankomatu wyświetla lokalizację bankomatu bądź odwrotnie, wynikają z faktu, że urządzenia mogą być relokowane w zależności od potrzeb klientów korzystających z nich w danej lokalizacji – tłumaczy dyr. Miziołek.

Podkreśla, że proces relokacji bankomatów i wpłatobankomatów bądź montażu nowych urządzeń odbywa się każdego dnia.

Taka sytuacja spotkała panią Annę, klientkę Pekao SA z Krakowa. Kobieta szukała bankomatu z funkcją wpłat.

– Strona banku pokazała mi urządzenie przy al. 29 Listopada. Na miejscu okazało się, że to zwykły bankomat, gdzie gotówki nie wpłacę – opowiada kobieta. I pyta: Jak często banki aktualizują swoje strony internetowe w sprawie lokalizacji takich urządzeń?

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej