Bank czasem wyprowadzi klientów w pole

Informacje w sieci o bankomatach i wpłatomatach nie zawsze są aktualne
Informacje w sieci o bankomatach i wpłatomatach nie zawsze są aktualne
Shutterstock

Choć banki i instytucje posiadające urządzenia do wypłat gotówki często aktualizują swoje strony internetowe pod względem lokalizacji bankomatów czy wpłatomatów, to bywa, że informacje na nich zawarte wprowadzają klientów w błąd.

Taka sytuacja spotkała panią Annę, klientkę Pekao SA z Krakowa. Kobieta szukała bankomatu z funkcją wpłat.

– Strona banku pokazała mi urządzenie przy al. 29 Listopada. Na miejscu okazało się, że to zwykły bankomat, gdzie gotówki nie wpłacę – opowiada kobieta. I pyta: Jak często banki aktualizują swoje strony internetowe w sprawie lokalizacji takich urządzeń?

Anna Markowska z Pekao SA zapewniła, że dane dotyczące placówek i bankomatów są aktualizowane automatycznie raz dziennie.

– Niedawno wdrożyliśmy nową stronę WWW i obecnie trwają prace nad optymalizacją działania mechanizmów wyszukiwania. Zakończenie tych prac planowane jest na ostatni tydzień maja.

Zapytaliśmy o aktualizację stron WWW inne banki i firmy prowadzące takie urządzenia. Nikt nie przyznaje się, by aktualizował swoje strony sporadycznie. – Dane są aktualizowane codziennie rano – zapewnia Grzegorz Culepa z biura prasowego PKO BP.

Warto sprawdzić: Pieniędzy z wpłatomatu nie ma na koncie. Co robić?

Anna Strompowska, Partnership Manager w Credit Agricole, zapewnia, że bank informacje takie stara się aktualizować na bieżąco. – Niewłaściwa informacja może być wynikiem zwykłej pomyłki, a te zdarzają się bardzo rzadko – przyznaje przedstawicielka banku.

Ale są banki czy firmy prowadzące takie urządzenia, które swoje strony uzupełniają znacznie rzadziej. Raz na tydzień, a nawet raz w miesiącu.

– Jeśli chodzi o listę adresów oddziałów/ bankomatów/ wpłatomatów na santander.pl, jest ona zwykle aktualizowana raz w miesiącu, przeważnie w jego w pierwszej połowie – mówi Ewa Krawczyk z biura prasowego Santander Bank Polska.

Przyznaje, że w przypadku dużej liczby zmian aktualizacje wykonywane są częściej.

Ewa Miziołek, dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży Euronet Polska, mówi, że strona internetowa Euronet Polska: www.euronet.pl, pod kątem adresów bankomatów oraz wpłatobankomatów aktualizowana jest raz w tygodniu.

– Sytuacje, gdy strona wskazuje nieaktualne informacje i zamiast wpłatobankomatu wyświetla lokalizację bankomatu bądź odwrotnie, wynikają z faktu, że urządzenia mogą być relokowane w zależności od potrzeb klientów korzystających z nich w danej lokalizacji – tłumaczy dyr. Miziołek.

Podkreśla, że proces relokacji bankomatów i wpłatobankomatów bądź montażu nowych urządzeń odbywa się każdego dnia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mobilny bankomat. Wielu urlopowiczów preferuje płatności gotówką z uwagi na większą kontrolę nad wydatkami

Gotówka nie będzie miała wakacji

Operatorzy bankomatów oraz banki jak zwykle w sezonie letnim wystawią mobilne urządzenia do wypłaty ...

Gdzie szukać najlepszych lokat na 1, 3, 6, 12 i 24 miesiące

Co tydzień analizujemy tabele oprocentowania produktów dostępnych na rynku lokat i tworzymy ranking najbardziej ...

aplikacje bankowe

Oto najciekawsze nowości w aplikacjach bankowych

Wraz z rozwojem technologii aplikacje mobilne stają się podstawowym kanałem dostępu do konta bankowego. ...