Problemy z odblokowaniem konta, zwłaszcza w weekend

Odblokowanie konta w weekend może być czasem problematyczne
Odblokowanie konta w weekend może być czasem problematyczne
Shutterstock

Błąd przy logowaniu, czy podejrzana transakcja – może spowodować blokadę konta internetowego. Jej cofnięcie może być dla klienta trudne, zwłaszcza w weekend.

Sprawę utrudnić może fakt, że niektóre banki pozwalają to robić jedynie przez infolinię, a na nią czasem trudno się dodzwonić.

Warto sprawdzić: Sposoby hakerów na dobranie się do naszych pieniędzy

Głucha infolinia

Pani Anna, klientka Credit Agricole pomyliła hasło do konta internetowego.- Zostało zablokowane. Zdarzają się takie sytuacje –opowiada czytelniczka. Miała pecha do blokady doszło w piątkowy wieczór. I tu zaczęły się schody. Próbowała skontaktować się z bankiem przez CA 24 czyli jego infolinię. I mimo, że „wisiała” po 30 minut na telefonie przez cały weekend nie udało jej się dodzwonić do konsultanta. – Nikt po prostu nie odbierał –opowiada pani Anna.

Marta Królikiewicz, kierownik ds. Obsługi Specjalizowanej w Credit Agricole mówi, że dostęp do bankowości elektronicznej można odblokować poprzez serwis telefoniczny lub w dowolnej placówce bankowej.

– Klient kontaktując się z serwisem telefonicznym CA24 może odblokować dostęp do bankowości elektronicznej. Po poprawnym przeprowadzeniu procesu identyfikacji, doradca może wykonać dla klienta kilka operacji jak odblokowanie dostępu, nadanie nowego hasła, czy nadanie nowego – wylicza Marta Królikiewicz.

Dodaje, że po wykonaniu tych czynności doradca proponuje jeszcze, aby klient podjął próbę logowania w trakcie rozmowy, dzięki temu jesteśmy w stanie pomóc mu w logowaniu czy w zmianie hasła tymczasowego, które zawsze wysyłane jest SMS-em na numer telefonu do autoryzacji.

– Doradca w tym czasie dokładnie tłumaczy jakie parametry należy wpisać w odpowiednie pola oraz zasady nadania nowego (docelowego) hasła. To hasło, które klient otrzymał SMS-em, jest tymczasowe i służy tylko do pierwszego logowania – podkreśla ekspertka Credit Agricole.

Bank przyznaje, że aktualnie odblokowanie dostępu do konta w weekend możliwe jest tylko poprzez serwis telefoniczny.

– Pracujemy nad tym, aby klient mógł odblokować konto samodzielnie, tzn. bez kontaktu z doradcą – zapowiada bank w informacji przesłanej do naszej redakcji.

A Michał Bończysty, manager zespołu Rozwoju Bankowości Internetowej w Credit Agricole przypomina, że klienci mogą tworzyć aliasy, czyli tzw. alternatywne identyfikatory do logowania się do eBanku.

– To rozwiązanie może przydać się osobom, które mają problem z zapamiętaniem nadanego przez bank identyfikatora – dodaje.

Warto sprawdzić: Banki ściągają prowizje, gdzie się da. Najwięcej kasują te

A jak to wygląda w innych bankach?

Joanna Fatek z PKO BP tłumaczy, że dostęp do konta online może zostać zablokowany na prośbę klienta lub ze względów bezpieczeństwa po kilkukrotnej próbie logowania do konta.

Konto można odblokować na dwa sposoby. Jeden to przez infolinię, która działa 24godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, a drugi – samodzielnie, na stronie ipko.pl.

– Po wpisaniu numeru klienta lub loginu musi wybrać opcję „Odzyskaj hasło”. Następnie wpisać ponownie numer klienta/login oraz numer telefonu podany do kontaktu z bankiem – tłumaczy Joanna Fatek.

Dodaje, że w ciągu dwóch godzin na podany numer zadzwoni konsultant, który po potwierdzeniu danych klienta pomoże w odzyskaniu hasła, a podczas rozmowy potrzebne będzie narzędzie autoryzacyjne.

Konsultanci oddzwaniają w dni robocze w godzinach od 7 do 21, a w niedzielę i święta między 10 a 20.

Z kolei w Pekao SA po trzykrotnej błędnej próbie logowania (PIN‑em, hasłem lub odciskiem palca) następuje blokada serwisu. – Jeżeli klient logował się do różnych serwisów, zablokowany jest ten, do którego się zalogował się trzeci raz – mówi Anna Markowska, z biura komunikacji korporacyjnej Pekao SA.

Odblokowanie tego serwisu następuję poprzez poprawne zalogowanie się do innego serwisu Pekao24 lub po złożeniu dyspozycji w oddziale.

– Jeżeli nieprawidłowy PIN, hasło lub odcisk palca zostaną wprowadzone po raz czwarty do któregokolwiek z serwisów Pekao24, zablokowane zostaną wszystkie serwisy. Wówczas należy skontaktować się z konsultantem lub udać się do oddziału banku celem złożenia stosowanej dyspozycji – tłumaczy Anna Markowska.

Podkreśla, że infolinia Banku Pekao jest czynna całą dobę, przez siedem dni w tygodniu, a złożenie dyspozycji odblokowania wszystkich serwisów u konsultanta wiąże się z procedura oddzwaniania, tj. nawiązania kontaktu telefonicznego przez konsultanta z klientem w celu potwierdzenia jego tożsamości w kontekście wykonania danej dyspozycji.
-Nie obserwujemy problemów z dodzwonieniem się do banku w weekendy, bądź dni ustawowo wolne od pracy – zapewnia przedstawicielka Pekao SA.

Warto sprawdzić: W tych bankach nie wystarczy kliknąć, żeby zamknąć konto

Bank sam zadzwoni do klienta

Ewa Szerszeń zastępca rzecznika prasowego w ING Banku Śląskim zapewnia, że niezależnie od dnia tygodnia, jeśli klient zablokuje sobie bankowość internetową , to może sam odblokować się w systemie wchodząc na stronę banku www.ing.pl do zakładki „Zaloguj” -> „Moje ING” -> „Problemy z logowaniem” -> „Nadaj nowe hasło” -> podaj dane -> podaj nowe hasło -> potwierdza kodem z SMS-a.

– A jeśli nie ma dostępu do numeru telefonu do autoryzacji to musi się udać do oddziału. Klient nie odblokuje sobie dostępu do systemu poprzez infolinię – podkreśla Ewa Szerszeń.

W Santander Bank Polska proces odblokowania dostępu do konta można przeprowadzić na infolinii 1 9999. – Realizowany jest każdego dnia 24 h na dobę, również w weekendy i święta. Obsługa po stronie banku jest zawsze zapewniona – mówi Ewa Krawczyk, z biura prasowego.
Przyznaje, że klienci zgłaszają prośby o odblokowanie bankowości internetowej każdego dnia, również w weekendy i święta i takie dyspozycje są realizowane na bieżąco.

– Jeśli zdarzają się sytuacje wzmożonego ruchu telefonicznego, przez IVR (automatyczne nagranie) informujemy o dłuższym oczekiwaniu na odebranie połączenia. W sytuacjach niestandardowych, kiedy klient nie mógłby się połączyć z  infolinią (awaria telefoniczna), można z nami skontaktować się poprzez doradcę online (kanał chat, audio, video) bądź napisać na adres: kontakt@santander.pl czy poprzez formularz kontaktowy o braku możliwość połączenia się, z podaniem numeru kontaktowego, oddzwonimy – zapewnia przedstawicielka Santander Bank Polska.

Jak mówi Emilia Kasperczak z mBanku u nich nie ma problemów z odblokowaniem konta w weekend. – Nasze call center pracuje 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu niezależnie od świąt. Jeśli jednak zdarzy się, klient nie lubi dzwonić na Contact Center albo nie może się z nim połączyć to może odblokować dostęp do konta- na komputerze, po wypełnieniu krótkiego wniosku, w aplikacji mobilnej, po wejściu w zakładkę ustawienia, albo w placówce – te zlokalizowane w centrach handlowych działają także w soboty i pracujące niedziele – tłumaczy Emilia Kasperczak.

Pani Annie udało się odblokować konto po dwóch dniach, w niedzielę wieczorem. Przez telefon.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tylko jedna wygrywa z inflacją. Ranking lokat półrocznych

Coraz trudniej inwestować w czasach rosnącej inflacji. Wrześniowy poziom tego wskaźnika wyniósł 2,6 proc. ...

Bankomaty nie mają wakacji

Choć Polacy coraz bardziej lubią transakcje bezgotówkowe, to jednak w popularnych miejscowościach wypoczynkowych latem ...

Najlepsze lokaty kwartalne. Zysk do 4 proc. [LIS 2018]

W rankingu najlepiej oprocentowanych lokat terminowych w kwocie 10 tys. zł zakładanych na okres ...