W tych bankach nie wystarczy kliknąć, żeby zamknąć konto

Nie we wszystkich bankach można przez internet zamknąć rachunek, nawet jeśli w ten sposób się go otworzyło.

Publikacja: 23.10.2019 15:47

W tych bankach nie wystarczy kliknąć, żeby zamknąć konto

Foto: Adobe Stock

Czasami potrzebna jest wizyta w oddziale. Można to też zrobić listownie czy przez telefon. Tak jest choćby w PKO BP. – Konto można otworzyć przez internet, ale nie da się go już tak zamknąć. Potrzebna jest wizyta w oddziale. Dlaczego? – pyta jeden z klientów tego banku.

Roman Grzyb z biura prasowego PKO BP przyznaje, że klient ma możliwość złożenia wniosku o zamknięcia konta niezależnie od kanału jego założenia w dowolnej placówce banku. Może to być oddział bądź agencja. Można to zrobić korespondencyjnie.

Podobnie jest w Credit Agricole. – Umowę konta można wypowiedzieć w placówce bankowej lub korespondencyjnie, wysyłając wypowiedzenie na adres centrali banku. Nie ma możliwości wypowiedzenia umowy i zamknięcia konta w serwisie internetowym – przyznaje Halina Zając, specjalista transformacji bankowości detalicznej w Credit Agricole.

Także w BNP Paribas trzeba pofatygować się do oddziału. – Na chwilę obecną klient może zamknąć tam rachunek – mówi Karolina Kozakiewicz z biura prasowego BNP Paribas.

Warto sprawdzić: Jak pozbyć się niechcianych ofert telefonicznych

Z tymi bankami łatwiej się rozstać

Są jednak banki, które ułatwiają odejście klientom przez sieć. – Można zamknąć konto przez bankowość internetową lub mobilną – za pomocą funkcji Doradca online – mówi Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska.

Dodaje, że jest to połączenie wideo z doradcą banku, podczas którego klient może zamknąć konto – bez wychodzenia z domu. – Dodatkowo klient przez internet może zamówić kontakt do doradcy – i z jego pomocą zamknąć konto –tłumaczy Ewa Krawczyk.

Online można zamknąć rachunek w banku Millennium czy w mBanku. – Umowę można wypowiedzieć w całości lub w części dotyczącej wskazanego na wniosku rachunku, składając dyspozycję w serwisie transakcyjnym poprzez eksperta online, u konsultanta mLinii oraz w oddziale czy listownie – wylicza Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego mBanku.

I tak po zalogowaniu się do systemu transakcyjnego z menu trzeba wybrać odpowiednią opcję w zależności od serwisu. W starym – dyspozycje, w nowym – pasaż – usługi – wypowiedzenie rachunku . Można to też zrobić podczas kontaktu z ekspertem online poprzez wsparcie w obsłudze konta. – Rachunki – typ sprawy: wypowiedzenie.

Kinga Wojciechowska-Rulka przypomina, że podpis złożony na wypowiedzeniu powinien być zgodny z wzorem podpisu posiadanym przez bank w widniejącym na umowie lub oświadczeniu o zmianie nazwiska, formularzu zmiany wzoru podpisu, jeżeli taki dokument był składany.

– Jeśli podpis nie będzie zgodny, dyspozycja nie zostanie zrealizowana – tłumaczy przedstawicielka banku. Dodaje, że istnieje możliwość potwierdzenia własnoręczności złożonego podpisu na wypowiedzeniu przez upoważniony do tego podmiot. – Po złożeniu wniosku w serwisie transakcyjnym lub u Konsultanta mLinii nastąpi kontakt telefoniczny z naszej strony. Pracownik przekaże informacje na temat dalszych etapów realizacji wypowiedzenia umowy rachunku w całości – dodaje Kinga Wojciechowska-Rulka.

Warto sprawdzić: Stara przeglądarka może odciąć nas od pieniędzy

Coś się zmieni?

Niektóre banki myślą o wprowadzeniu wypowiedzeń umów kont przez internet. – Systematycznie wzbogacamy usługi bankowości elektronicznej i w przyszłości nie wykluczamy wdrożenia takiego rozwiązania – zapowiada Roman Grzyb z PKO BP.

Ale nie wszędzie tak jest. – Nie planujemy w najbliższej przyszłości udostępniać takiej funkcjonalności w serwisie internetowym – mówi Halina Zając z Credit Agricole.

Czasami potrzebna jest wizyta w oddziale. Można to też zrobić listownie czy przez telefon. Tak jest choćby w PKO BP. – Konto można otworzyć przez internet, ale nie da się go już tak zamknąć. Potrzebna jest wizyta w oddziale. Dlaczego? – pyta jeden z klientów tego banku.

Roman Grzyb z biura prasowego PKO BP przyznaje, że klient ma możliwość złożenia wniosku o zamknięcia konta niezależnie od kanału jego założenia w dowolnej placówce banku. Może to być oddział bądź agencja. Można to zrobić korespondencyjnie.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej