Oczekujący wyższych niż przeciętnie zysków na kontach oszczędnościowych muszą nastawić się na przeniesienie swoich oszczędności do innego banku, po to by zyskać status „nowego klienta” lub deponować na rachunek „nowe środki”. Za nowe środki uważa się najczęściej środki pieniężne klienta stanowiące nadwyżkę ustaloną według łącznego salda środków zgromadzonych w danym banku ponad wszystkie środki pieniężne zgromadzone przez niego w danej instytucji na wyznaczony przez bank dzień.
Najwyższe oprocentowanie na rynku oferuje Orange Finanse. Na Koncie Oszczędnościowym zarobić można 3,6 proc. w skali roku pod warunkiem dokonywania comiesięcznych transakcji kartą płatniczą w kwocie min. 300 zł. Promocyjne oprocentowanie obowiązuje przez sześć miesięcy, o ile saldo rachunku nie przekracza 10 tys. zł. W przeciwnym wypadku obniżane jest do 0,5 proc. dla kwot do 50 tys. zł i do 0,65 proc. w skali roku, gdy próg ten zostanie przekroczony jeszcze bardziej. Produkt dedykowany jest nowym klientom wnioskującym o otwarcie Konta Oszczędnościowego podczas zakładania rachunku bankowego.
3 proc. w skali roku przez trzy miesiące oferuje nowym klientom T-Mobile Usługi Bankowe. Podwyższonemu oprocentowaniu podlegają środki do 50 tys. zł. Po tym okresie lub przekroczeniu progów kwotowych odsetki z konta Oszczędnościowego obniżone są do poziomu 1,05 proc. w skali roku. Bank wymaga założenia rachunku osobistego w wariancie Konto Freemium lub Konto Premium.
Bank Millennium z 2,5 proc. do 2,7 proc. w skali roku podniósł oprocentowanie Konta Oszczędnościowego Profit. Promocyjną stawką, która obowiązywać ma przez 92 dni, objęte są wpłaty do 200 tys. zł. Nadwyżka oprocentowana jest na poziomie 1,5 proc. w skali roku. Warunkiem koniecznym jest wpłata na Konto Profit nowych środków. Oferta dedykowana jest posiadaczom rachunku osobistego w Banku Millennium.
2,55 proc. w skali roku zarobić można na Koncie Oszczędnościowym Plus w Deutsche Banku. Taka stawka obowiązuje przez okres czterech miesięcy dla wpłat nie przekraczających 100 tys. zł. Po zakończeniu promocji albo przekroczeniu wskazanego salda – oprocentowanie spada do poziomu 1,05 proc. Produkt dedykowany jest nowym klientom i osobom deponującym nowe środki. Aby skorzystać z oferty nie trzeba posiadać konta osobistego w Deutsche Banku.