Bank w smartfonie. Co nowego?

Bloomberg

Banki udoskonalają swoje aplikacje i wprowadzają nowe funkcje

Bankowość internetowa już dawno stała się standardem. Teraz przybywa klientów, którzy wolą zarządzać swoimi finansami z dowolnego miejsca, nie wstając nie tylko z kanapy, ale nawet z leżaka.

Sprawdzenie salda, historii operacji na rachunku, wykonanie przelewów lub spłata karty kredytowej to najprostsze funkcje w aplikacjach przeznaczonych na smartfony lub tablety. Przybywa kolejnych.

Szybko rośnie zainteresowanie

Komórką można zapłacić za parkowanie, zakupy, zrobić fotoprzelew – wystarczy zdjęcie rachunku, a formularz zostanie automatycznie wypełniony. Przez telefon można też oddać pieniądze znajomym, którzy zapłacili np. rachunek w restauracji lub za bilety do kina. Do realizacji przelewu nie jest potrzebna informacja o numerze rachunku odbiorcy, wystarczy numer telefonu komórkowego lub adres e-mail.

Smartfonem można też podjąć pieniądze z bankomatu, poprzez aplikację wziąć w ekspresowym tempie kredyt gotówkowy, założyć lokatę z atrakcyjniejszym niż standardowe oprocentowaniem. Klienci coraz bardziej cenią sobie wygodę i szybkość operacji, które zapewnia „bank w kieszeni”. Zainteresowanych bankowością mobilną przybywa w tempie ekspresowym.

Z badań wynika, że osoby korzystające z usług bankowych przez smartfona najczęściej sprawdzają saldo, historię transakcji i robią przelewy. Dlatego w aplikacjach mobilnych banków funkcje te są dostępne z pierwszego ekranu. Dostęp do wszystkich pozostałych opcji zapewnia wysuwane menu oraz widgety, za pomocą których użytkownik może sprawnie poruszać się po aplikacji.

Coraz więcej banków, które początkowo dostosowywały swoje serwisy bankowości internetowej do możliwości, jakie dają przeglądarki dostępne w telefonach komórkowych, decyduje się na wdrażanie specjalnych aplikacji, a te, które już je mają, wciąż je doskonalą.

Nowa odsłona w ING

ING Bank Śląski 12 kwietnia wprowadzi nowy system bankowości internetowej Moje ING. Będzie to podstawowy system dla klientów indywidualnych bez względu na to, czy konto obsługiwane jest za pośrednictwem komputera, smartfona czy tabletu. Moje ING będzie miało nowe funkcje. Znajdą się wśród nich: pełny przegląd budżetu domowego w ujęciu dziennym, miesięcznym i rocznym; analiza miesięcznych wydatków w podziale na kategorie, np. dom i rachunki, samochód, rozrywka; wyszukiwarka ostatnich płatności, ułatwiająca szybkie wykonanie przelewu; narzędzia ułatwiające oszczędzanie na konkretny cel i kontrolę własnego budżetu.

System został zaprojektowany w technologii RWD. Dzięki temu automatycznie dostosowuje się do urządzenia, z którego korzysta klient, i na wszystkich wygląda i działa identycznie, bez względu na rozdzielczość ekranu.

Dodatkowe funkcje w mBanku

Na doskonalenie mobilnych stron zdecydował się w tym roku również mBank. Nową funkcją jest możliwość połączenia się z konsultantem bez konieczności autoryzacji. Dzięki temu klient, który np. zapomniał telekodu potrzebnego do identyfikacji na mLinii, może skorzystać z jej usług.

W ramach połączenia z konsultantem możliwe jest np. złożenie wniosku o kredyt samochodowy, kartę kredytową, zrealizowanie dyspozycji; funkcji tych wcześniej brakowało w aplikacji. W systemie można też zastrzec kartę płatniczą lub zmienić limit wypłat.

mBank zapowiedział, że w najbliższym czasie rozszerzy ofertę lokat dostępnych dotychczas tylko w tradycyjnej wersji serwisu transakcyjnego. Klienci mobilni mogą liczyć na specjalne preferencje.

—Ewa Bednarz

Mogą Ci się również spodobać

Duże spółki nadal modne

Na które firmy z WIG20 warto postawić. Spółki z WIG20 w tym roku radziły ...

Prognozy dla inwestorów

Stopy procentowe WIBOR 3-mies. Na fali oczekiwań na obniżkę stóp procentowych w tym roku ...

Żniwa w końcówce roku na giełdzie

Sezonowy wzrost popytu w IV kwartale jest kluczowy dla całorocznego wyniku. Wiele spółek giełdowych ...