Zmiana adresu – niby prosta sprawa, a bank robi problemy

Publikacja: 10.06.2019 16:23

Zmiana adresu – niby prosta sprawa, a bank robi problemy

Foto: Adobe Stock

Przez internet, telefon – a czasami konieczna jest wizyta w oddziale, by zmienić adres korespondencyjny. Ale banki starają się upraszczać te procedury.

Swój adres korespondencyjny postanowiła skorygować klientka Pekao SA. – Zmieniłam miejsce zamieszkania, dlatego chciałam, by listy z banku trafiały do nowego mieszkania – opowiada.

Skontaktowała się w tej sprawie z konsultantką banku. Od niej usłyszała, że może to zrobić w dowolnym oddziale. Kobieta pojechała do placówki położonej najbliżej domu. – Nie dość, że była kolejka i 20 minut czekania, to jeszcze w oddziale dowiedziałam się, że muszą ściągnąć dokumenty z innego oddziału. W dobie internetu i nastawienia innych banków na wygodę klienta w Pekao jak zwykle kpina. Normalnie podpisuje się oświadczenie, a dokumenty niech już zmieniają w kuluarach. Ale nie, nie tutaj. Każą umawiać się na specjalny termin na zmianę adresu – żali się klientka.

Warto sprawdzić: Trudne rozstania. Po zamknięciu konta dalej za nie płacił

Pekao SA

Dlaczego adresu nie można w dowolnym oddziale zmienić od ręki? Anna Markowska z biura prasowego banku zapewnia, że adres korespondencyjny można zmienić w każdym oddziale, ale sporadycznie, w przypadku wątpliwości, występuje konieczność ściągnięcia karty klienta banku z oddziału macierzystego.

– Taka sytuacja dotyczy klientów posiadających identyfikację na podstawie wzoru podpisu na karcie klienta banku – wyjaśnia przedstawicielka Pekao SA. Dodaje, że obecnie klient może zdalnie (online) w bankowości elektronicznej (serwis internetowy oraz konsultanta TelePekao) zmienić adres do korespondencji wykorzystywany na potrzeby Pekao24. – Już wkrótce bank udostępni podgląd i zmianę wszystkich adresów do korespondencji przypisanych do rachunków, kredytów i kart. Funkcja będzie dostępna w serwisie internetowym, aplikacji mobilnej oraz za pośrednictwem konsultanta – zapewnia Anna Markowska.

BNP Paribas

Jak jest w innych bankach? Jak mówi Karolina Kozakiewicz z BNP Paribas, klienci mogą takich zmian dokonać przez internet czy telefon. Wizyta w oddziale nie jest konieczna. Także w ING Banku Śląskim takiej korekty od ręki można dokonać w dowolnym oddziale, poprzez Contact Centre czy też internetowe w Moim ING. Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska zapewnia, że zmiana adresu do korespondencji następuje od ręki i możliwa jest na infolinii, w bankowości internetowej, jak również w oddziale. – Klient może zmienić adres w dowolnej placówce – mówi Ewa Krawczyk.

PKO BP

Grzegorz Culepa z PKO BP mówi, że zmiana danych korespondencyjnych możliwa jest w dowolnym oddziale – po okazaniu dowodu tożsamości. Można to też zrobić w serwisie iPKO, wchodząc w ustawienia, adres korespondencyjny, czy też w telefonicznym serwisie transakcyjnym (tel. 800 302 302) – po zalogowaniu, za pomocą konsultanta. – Ale adres zameldowania można zmodyfikować tylko w oddziale – wyjaśnia Grzegorz Culepa.

Warto sprawdzić: Czy to normalne, że bank naliczył sobie za to prowizję?

mBank

Także w mBanku klient może to zrobić na trzy sposoby. Samodzielnie zmienić dane w serwisie bankowości internetowej, po zalogowaniu się do konta w sekcji „ustawienia”, podczas rozmowy z konsultantem mLinii po prawidłowym przejściu procesu weryfikacji lub w dowolnym oddziale mBanku. – Niedługo posiadacze rachunku będą mogli zmienić dane samodzielnie w aplikacji, ale to w perspektywie miesiąca – zapowiada Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego banku.

Przez internet, telefon – a czasami konieczna jest wizyta w oddziale, by zmienić adres korespondencyjny. Ale banki starają się upraszczać te procedury.

Swój adres korespondencyjny postanowiła skorygować klientka Pekao SA. – Zmieniłam miejsce zamieszkania, dlatego chciałam, by listy z banku trafiały do nowego mieszkania – opowiada.

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej
Konta Bankowe
Z lokat dostaniemy coraz mniej. 8 proc. w jednym banku