Przez internet, telefon – a czasami konieczna jest wizyta w oddziale, by zmienić adres korespondencyjny. Ale banki starają się upraszczać te procedury.
Swój adres korespondencyjny postanowiła skorygować klientka Pekao SA. – Zmieniłam miejsce zamieszkania, dlatego chciałam, by listy z banku trafiały do nowego mieszkania – opowiada.
Skontaktowała się w tej sprawie z konsultantką banku. Od niej usłyszała, że może to zrobić w dowolnym oddziale. Kobieta pojechała do placówki położonej najbliżej domu. – Nie dość, że była kolejka i 20 minut czekania, to jeszcze w oddziale dowiedziałam się, że muszą ściągnąć dokumenty z innego oddziału. W dobie internetu i nastawienia innych banków na wygodę klienta w Pekao jak zwykle kpina. Normalnie podpisuje się oświadczenie, a dokumenty niech już zmieniają w kuluarach. Ale nie, nie tutaj. Każą umawiać się na specjalny termin na zmianę adresu – żali się klientka.
Warto sprawdzić: Trudne rozstania. Po zamknięciu konta dalej za nie płacił
Pekao SA
Dlaczego adresu nie można w dowolnym oddziale zmienić od ręki? Anna Markowska z biura prasowego banku zapewnia, że adres korespondencyjny można zmienić w każdym oddziale, ale sporadycznie, w przypadku wątpliwości, występuje konieczność ściągnięcia karty klienta banku z oddziału macierzystego.
– Taka sytuacja dotyczy klientów posiadających identyfikację na podstawie wzoru podpisu na karcie klienta banku – wyjaśnia przedstawicielka Pekao SA. Dodaje, że obecnie klient może zdalnie (online) w bankowości elektronicznej (serwis internetowy oraz konsultanta TelePekao) zmienić adres do korespondencji wykorzystywany na potrzeby Pekao24. – Już wkrótce bank udostępni podgląd i zmianę wszystkich adresów do korespondencji przypisanych do rachunków, kredytów i kart. Funkcja będzie dostępna w serwisie internetowym, aplikacji mobilnej oraz za pośrednictwem konsultanta – zapewnia Anna Markowska.