Pan Michał jest klientem PKO BP. – Od jakiegoś czasu nie dochodziły do mnie SMS-y zatwierdzające transakcje w sieci – opowiada.
Próbował wyjaśnić w oddziale, co jest tego przyczyną. Tam dowiedział się, że bank takie kody mu wysyła. – Przyczyna musi być inna. Tylko jaka? – zastanawiał się pan Michał.
Warto sprawdzić: Odśwież konto oszczędnościowe, bo może nie zarabiasz
Roman Grzyb z biura prasowego PKO BP mówi, że transakcje internetowe, dokonywane przez klientów, mogą być potwierdzane standardowo, czyli po wpisaniu kodu CVV2 lub CVC2 (trzy cyfry na rewersie karty, przy pasku do podpisu), ale dla zwiększenia bezpieczeństwa bank zachęca klientów do korzystania z dodatkowego zabezpieczenia – 3D Secure.
– W tym rozwiązaniu klient ma możliwość wyboru, w jaki sposób chce potwierdzać transakcję. Może to zrobić kodem SMS lub potwierdzenie odbywa się poprzez zalogowanie do serwisu bankowości elektronicznej i wprowadzenie kodu z używanego narzędzia autoryzacyjnego – wskazuje Roman Grzyb.