Dowód osobisty jest potrzebny do weryfikacji klienta w oddziałach. Często też ginie, czy jest skradziony. W takich sytuacjach powinniśmy jak najszybciej powiadomić bank, by nikt nie wykorzystał go do niecnych celów, np. zaciągnięcia kredytu na nasze dane osobowe.
Warto sprawdzić: Co grozi za używanie nieważnych dokumentów
Jeśli dowód zaginął nam gdzieś w domu czy w pracy i już zdążyliśmy go zastrzec w banku, to czy jest możliwe anulowanie tego zastrzeżenia? Okazuje się, że tak, choć nie wszędzie.
Santander
– Klient, który utracił dowód osobisty, musi niezwłocznie zgłosić ten fakt organowi dowolnej gminy i dostaje zaświadczenie o utracie dowodu. Gmina unieważnia taki dokument i nie ma już możliwości odwołania jego zastrzeżenia w banku. Jeśli klient zgubił dokument i nie zgłosił tego do urzędu, a jedynie zastrzegł go w banku, to może w tym banku, w którym dokonał zastrzeżenia, je odwołać – tłumaczy Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska.
Dodaje, że zastrzeżenie można cofnąć do czasu ważności dokumentu, o ile nie został unieważniony przez urząd. Jak można anulować zastrzeżenie? W Santander Bank Polska można to zrobić osobiście w dowolnej placówce banku lub telefonicznie pod numerem 19999, a dla osoby niebędącej naszym klientem tylko osobiście. – Wystarczy zastrzeżony dokument, jednak w niektórych przypadkach może być potrzebny inny dokument ze zdjęciem – zastrzega Ewa Krawczyk.