– Trzeba wypowiedzieć pisemnie umowę. Dopiero po jej rozwiązaniu przestaniemy pobierać opłaty – tłumaczą bankowcy. Ważne jest, by podpis na wypowiedzeniu był taki sam jak ten złożony w banku.
Nasz czytelnik założył w ubiegłym roku lokatę. Bank wymagał też otworzenia konta osobistego i wydał do niego kartę. Klient nie płacił za plastik, ponieważ spełniał warunki uprawniające do zwolnienia z kosztów.
– Kiedy lokata wygasła, uznałem, że zarówno konto, jak i karta nie są mi potrzebne. Zamknąłem rachunek, ale po kilku miesiącach bank przysłał mi nową kartę, a po kilku następnych wezwanie do zapłaty za nią – opowiada czytelnik. – Byłem zdziwiony, bo karty nawet nie aktywowałem. Dlaczego mam płacić za nieużywanie czegoś? To jest nielogiczne.
Co zrobić, żeby skutecznie zrezygnować z usługi, konta czy karty i żeby przestać za nie płacić?
Grzegorz Culepa z biura prasowego PKO BP mówi, że trzeba wypowiedzieć umowę dotyczącą konta i karty. – Okres wypowiedzenia wynosi u nas miesiąc. Wypowiedzenie umowy powinno być złożone w formie pisemnej w oddziale banku lub przesłane pocztą – tłumaczy przedstawiciel PKO BP.